یکشنبه ۱۵ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۶:۲۸
۰ نفر

مسیحیان جهان در حالی عید پاک را جشن گرفتند که در فلسطین، مکان‌های مقدس مسیحیان تحت محاصره شدید نظامیان صهیونیست قرار داشت

و هرگونه آمد و شد مسیحیان به‌دلیل ایست‌های بازرسی متعدد و محدودیت‌های نظامی، با دشواری رو‌به‌رو بود. رژیم صهیونیستی به بهانه عید پسح یهودیان که همزمان با عید پاک مسیحیان است، کرانه باختری رود اردن را تا فردا 6 آوریل به‌طور کامل محاصره کرده که این مسئله خشم مسلمانان و مسیحیان را برانگیخته است.

به گزارش خبرگزاری‌ها، اقدام رژیم اسرائیل در محاصره بیت‌المقدس سبب شده تا این روزها شهر ادیان همزمان به مکانی برای تنش‌ها و جشن‌ها تبدیل شود.برای بسیاری از مسیحیان فلسطین حتی آنهایی که در بیت المقدس هستند جشن‌های عید پاک با محدودیت‌های شدیدی برگزار می‌شود؛

زیرا رژیم صهیونیستی به سبب همزمانی این مراسم با جشن پسح و تعطیلات یهودیان این شهر را تا 6 آوریل به پادگان و دژی برای یهودیان  تبدیل کرده  است.همچنین گفته می‌شود که ممانعت رژیم صهیونیستی از ورود مسیحیان به بیت المقدس به‌دلیل ناآرامی‌های چند روز گذشته فلسطینیان در رابطه با ساخت شهرک‌ها سبب خشم و نگرانی آنها نیز شده است.

همه ساله با فرارسیدن 15ماه عبری نیسان در فصل بهار، یهودیان سراسر جهان با برگزاری یکی از مهم‌ترین اعیاد مذهبی خود، یعنی پسح، خروج از مصر و آزادی اجداد خود را جشن می‌گیرند.

ایام پسح در رژیم اسرائیل 7روز است و همزمانی آن با عید پاک مسیحی به‌ویژه در شرایط امسال که بیم آغاز انتفاضه دیگری به‌دلیل شهرک‌سازی‌ در بیت المقدس می‌رود مشکلاتی را برای پیروان آیین عیسوی پدید آورده است.

کد خبر 104283

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز