پنجشنبه ۱۲ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: پس از شکست سنگین جبهه دولت در انتخابات منطقه‌ای، رییس جمهور فرانسه زیر فشار مضاعف قرار گرفته است

خبرگزاری اتریش از پاریس گزارش داد، بر اساس نظرسنجی که روز پنجشنبه منتشر شد، میزان محبوبیت نیکلا سارکوزی برای نخستین بار به زیر 30 درصد سقوط کرد و به این ترتیب رکورد جدیدی را از زمان به قدرت رسیدن در سال 2007 ثبت کرد.

در همین حال مقاومت در برابر پروژه اصلاحات سارکوزی نیز افزایش یافته است، به طوری که برای مثال این مخالفت‌ها در برابر سقف مالیاتی به 50 درصد رسیده و آن را هدیه مالیاتی برای ابرثروتمندان تلقی می‌کنند.

انتقاد از "سپر محافظ" برای ثروتمندان

گروهی از نمایندگان نزدیک به دولت روز گذشته ابتکاری قانونی را اعلام کردند تا طرح موسوم به "سپرمحافظ" برای ثروتمندان را به حال تعلیق در آورند.

با این حال، سارکوزی تاکید کرد که وی در انجام این اصلاحات عقب‌نشینی نخواهد کرد. وی گفت قانون سقف مالیاتی را دنبال می‌کند تا سرمایه‌گذاری در فرانسه را افزایش داده و از فرار مالیاتی جلوگیری کند.

دومینیک دو ویلپن، نخست‌وزیر پیشین فرانسه و رقیب جدی سارکوزی از ایجاد جنبش سیاسی جدید خبر داده است. آن ژوپه، نخست‌وزیر اسبق هم اشتیاق خود را برای ریاست جمهوری پنهان نکرده است. همسر سارکوزی و همچنین پدرش در مصاحبه با رسانه‌ها از نامزدی دوباره وی در انتخابات سال 2012 خبر داده‌اند.

کد خبر 104043

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز