همشهری آنلاین: مدیر اداره نظارت بر مؤسسات غیربانکی بانک مرکزی اعلام کرد: از ادامه فعالیت صرافی‌های غیرمجاز جلوگیری می‌شود.

به گزارش واحد مرکزی خبر، محسن عباسی امروز به همراه چهار نفر دیگر از مسئولان بخش نظارتی بانک مرکزی در نشستی خبری؛ نظم بخشی و ساماندهی همه فعالیت‌های پولی و بانکی را از اولویت های سال جدید بانک مرکزی اعلام کرد و افزود: به همه صرافی‌هایی که مجوز بانک مرکزی ندارند، اعلام شده است با احراز شرایط بانک مرکزی مجوز فعالیت دریافت کنند.

وی با اشاره به بروز برخی مشکلات در پی فعالیت صرافی‌های غیرمجاز برای هموطنان تصریح کرد: چنانچه صرافی‌های غیرمجاز برای دریافت مجوز از بانک مرکزی اقدام نکنند فعالیت آنها مشکوک و جزو فعالیت‌های غیرقانونی و قاچاق ارز محسوب می‌شود و از ادامه فعالیت آنها از طریق ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز جلوگیری خواهد شد.

مدیر اداره نظارت بر مؤسسات غیربانکی گفت‌: شمار زیادی از صرافی‌ها از بانک مرکزی مجوز فعالیت دریافت کرده‌اند و به آنها ابلاغ شده است این مجوز را در معرض دید عموم قرار دهند.

وی گفت: شهروندان همچنین با مراجعه به پایگاه اینترنتی بانک مرکزی می‌توانند از نام و نشانی صرافی‌های دارای مجوز مطلع شوند.

عباسی، ساماندهی صندوق‌های قرض الحسنه را یکی دیگر از اولویت‌های بانک مرکزی اعلام کرد و گفت: بانک مرکزی حامی صندوق‌های قرض الحسنه است و از آنها حمایت   می‌کند اما برخی صندوق‌ها با نام قرض الحسنه پول مردم را می‌گیرند و به جای اینکه وام قرض الحسنه پرداخت کنند تسهیلات با سودهای کلان و با عناوین پلکانی و مدت دار پرداخت می‌کنند که مصداق واقعی رباست و بانک مرکزی با جدیت از فعالیت اینگونه   صندوق‌های قرض‌الحسنه جلوگیری می‌کند.

وی درباره مؤسسات اعتباری نیز گفت: بر اساس مهلت بانک مرکزی، شماری از آنان شرایط بانک را احراز و از بازار غیرمتشکل پولی خارج می‌شوند و شماری از آنان نیز با ارائه مدارک به زودی مجوزهای بانک مرکزی را دریافت خواهند کرد.

مدیر اداره نظارت بر مؤسسات غیربانکی گفت: بر اساس بسته سیاستی و نظارتی بانک مرکزی در سال جدید همه بانک‌ها، مؤسسات پولی و اعتباری موظف شدند نرخ‌ای مصوب بانک مرکزی را در سود سپرده‌ا و اعطای تسهیلات رعایت کنند.

وی افزود: بنا بر تفاهماتی که با صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شده است مؤسسات مالی و اعتباری بدون مجوز حق هیچگونه تبلیغاتی را برای فعالیت خود ندارند.

کد خبر 103353

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز