شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۸:۴۰
۰ نفر

مادرید‌: 3 خودرو که رانندگان آنها به صورت همزمان با هم اقدام به خلاف رانندگی‌می‌کردند توقیف شدند

ماجرا از این قرار بود که این رانندگان با هم پسر‌عمو بودند و هر‌جا که می‌رفتند یک خلاف رانندگی مشابه انجام می‌دادند. برای مثال به صورت دوبله پارک یا با سرعت زیادی در بزرگراه‌ها اقدام به رانندگی می‌کردند اما پلیس سرانجام آنها را دستگیر کرد.

آنها پس از دستگیری اعتراف کردند که با هم قرار گذاشته بودند خلاف‌های رانندگی مشابه انجام دهند و سرانجام هر کدام که زودتر به دام پلیس افتاد بازنده است و باید برای یکسال 2‌خودروی دیگر را بشوید اما در حال حاضر هر 3 خودرو در توقیف به سر می‌برند.

زندان به خاطر چمن

فیلادلفیا:  مردی که با زیر پا گذاشتن قوانین، زمین چمن مقابل خانه‌اش را از بین برده است امکان دارد به 6 ماه زندان محکوم شود. این مرد 31 ساله اعلام کرده است که دلیل این اقدامش صرفه‌جویی در مصرف آب بوده اما مقامات می‌گویند او حق نداشته این کار را انجام دهد.

گفتنی است، او باید بابت این اقدامش جریمه‌ای 1000 دلاری بپردازد و تلاش‌هایی در جریان است تا دادگاه او را به 6 ماه زندان محکوم کند. این در حالی است که او تاکید دارد حذف زمین چمن برای کمتر‌کردن قبض پرداختی آب ضرورت داشته است.

به گفته او هزینه آبیاری این زمین چمن به اندازه کل مصرف آب خانه‌اش در یک ماه بوده است و از آنجایی که این زمین چمن یک مکان عمومی نبوده است وی می‌توانسته آن را از بین ببرد اما دادگاه توجیه او را نپذیرفته است و گروه‌های حامی محیط زیست هم به شدت این مرد را مورد انتقاد قرار داده‌اند.

طولانی‌ترین نام 

لندن: یک جوان 19 ساله با هزینه‌ای 20 دلاری و به وسیله اینترنت نامش را به طولانی‌ترین نام جهان تبدیل کرد. این جوان مانند اغلب مردم یک نام یک کلمه‌ای و فامیل یک کلمه‌ای داشت اما ناگهان تصمیم گرفت نام خودش را به 13 لغت افزایش دهد.

این جوان در مصاحبه با خبرنگاران گفت: مادربزرگش که دیگر در قید حیات نیست او را به شوخی به این نام صدا می‌کرده است و او  از شدت علاقه به مادربزرگش به این اقدام دست زده است.

او در نام خود لغت‌های گوناگونی از جمله کاپیتان و مرد عنکبوتی دارد و بدون تردید کسی حاضر نخواهد شد هنگام صدا کردن او همه این کلمه‌ها را به زبان بیاورد. با این حال، او این اقدام را بیشتر برای جلب توجه انجام داده و خودش هم اعتراف کرده است که احتمال دارد به یکی از کلمه‌های نامش برای اینکه دیگران او را صدا کنند، اکتفا کند.

 تمدیدممنوعیت آدامسی

سنگاپور:  کشور سنگاپور از نظر پاکیزگی و محیط شهری تمیز در صدر کشور‌های جهان قرار دارد و این اعتبار خود را مدیون برخی از قوانین است که گاهی عجیب به نظر می‌رسند.برای مثال از سال 1992 تا کنون واردات و فروش آدامس در مالزی ممنوع است.

اکنون پس از گذشت 18 سال و با وجود برخی انتقاد‌ها بار دیگر پارلمان این کشور رای به تمدید این قانون داده‌است. این در حالی است که ممنوعیت خرید و فروش آدامس در این شهر به یکی از نماد‌های سنگاپور در طی سال‌ها تبدیل شده است.

مقامات حامی این قانون می‌گویند که اصلی‌ترین دلیل ممنوع کردن خرید و فروش آدامس این است که مردم آن را پس از جویدن به میز و صندلی و حتی در و دیوار می‌چسبانند و این اقدام چهره شهر را زشت می‌کند. البته برخی از منتقدان می‌گویند آب نبات و بستنی هم خاصیت چسبندگی دارند اما در این شهر ممنوع نیستند.

کد خبر 102867

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز