مدیرکل دفتر چاپ وزارت ارشاد در جلسه‌ای با حضور مدیران اتحادیه‌های مرتبط با صنعت چاپ کشور از استعفای قطعی خود از ارشاد خبر داد

و در پاسخ به سؤال سیدعلی حسینی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس به تشریح دلایل خود پرداخت.

به گزارش اخبار چاپ، ذکایی در این جلسه در تشریح دلایل استعفای خود گفت: در این هزار و 600 روزی که به‌عنوان مدیرکل چاپ فعالیت کرده‏ام، با مشکلات بسیار زیادی در حوزه چاپ آشنا شده‏ام.

البته همین الان هم معاون فرهنگی وزارت ارشاد از استعفای من راضی نیست اما از نظر من دوران مدیرکلی به پایان رسیده و منتظر معرفی فرد جدید هستم. وی در مقابل اعتراض روسای اتحادیه‌ها که خواستار توضیح بیشتر او درباره استعفا بودند، افزود: همیشه معتقد بوده‏ام افراد باید در خدمت سیستم باشند.

اگر قانون و ضوابط حاکم باشد با رفتن و آمدن افراد مشکلی پیش نمی‏آید اما متأسفانه به‌نظر من وزارت ارشاد آن طور که باید و شاید به چاپ بها نمی‏دهد. در عین حال سیستم نیز به لحاظ اختیارات، کفاف تولیت صنعت چاپ را نمی‏دهد. ما به لحاظ وظایف، نگاه فرهنگی داریم اما الان ماهیت صنعت چاپ کاملا متمایز شده است.

ذکایی در مقابل اصرار دوباره روسای اتحادیه‌ها که استعفای خود را پس بگیرد نیز به شوخی گفت: این کار را نمی‏کنم. اگر رستم دستان هم مدیرکل چاپ شود، نمی‏تواند انتظارات شما را برآورده کند. البته ممکن است که مثلا 50 درصد از من بهتر باشد اما اینکه بتواند واقعا مشکلات را حل کند، با سیستم موجود قول می‏دهم که نمی‏تواند.

کد خبر 102370

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز