یکشنبه ۲ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۷:۵۰
۰ نفر

گروه ادب و هنر: اگر شما هم مثل خیلی از بچه‌ها منتظر بودید تا صبح‌های نوروزی‌تان را با برنامه شاد و پربیننده «فیتیله، عیدا تعطیله» پر کنید، از حالا به فکر کار دیگری باشید

چون این برنامه به‌دلیل سوء مدیریت دست‌اندرکاران شبکه2 سیما و آنچه مشکلات مالی اعلام شده، در ایام نوروز روی آنتن نمی‌رود.

اگرچه مهدی فرجی، مدیر سابق شبکه 2 حدود 2 سال پیش، برگ برنده شبکه 2 را برنامه زنده «فیتیله جمعه تعطیله» ذکر کرد اما  با دست به دست شدن شبکه‌ها و رفت‌وآمد دائمی مدیران، حالا برنامه فیتیله جمعه تعطیله هم گرفتار مسائل حاشیه‌ای شده است.

فیتیله که جزء  برنامه‌های موفق تلویزیون است و نه تنها مخاطب کودک و نوجوان که خانواده‌ها را نیز دور هم جمع می‌کند تا به تماشای آن بنشینند، قرار است تا پایان اسفندماه روی آنتن برود و در ایام نوروز تعطیل می‌شود. البته هنوز معلوم نیست این برنامه سال 89 از شبکه 2 پخش شود یا نه! ظاهرا عنوان شده است که به‌دلیل مشکلات مالی این برنامه در ایام نوروز پخش نمی‌شود.

مهر خبر داده پس از گذشت 2 سال از تعریف شبکه 2 به‌عنوان شبکه تخصصی کودک و نوجوان هنوز تغییر عمده‌ای در برنامه‌سازی و سیاستگذاری‌های این شبکه دیده نشده  و رؤیای شبکه کودک محقق نشده است.

گرچه معاونت سیما از 2 سال پیش وعده تخصصی کردن شبکه‌های مختلف و راهکارهایی برای برنامه‌ریزی در تولید و جذب مخاطب ارائه کرده، اما هنوز در این باره موفق نشده است. یکی دیگر از اتفاقاتی که اخیراً و بعد از تغییر مدیریت شبکه 2 رخ داده، بلاتکلیف شدن پروژه‌های در حال تولید است.

این مسئله ابتدا دامنگیر فیلم‌های تلویزیونی و بعد از آن مجموعه نوروزی «برج سعادت» به کارگردانی مجید صالحی و محمدرضا تخت‌کشیان شد. این مجموعه که قرار بود دی ماه کلید بخورد، متوقف شد.

شنیده‌ها حاکی از آن است که علیرضا برازش مدیر جدید شبکه 2 به همه برنامه‌سازان ابلاغ کرده تا قبل از مشخص شدن سیاست‌های جدید دست نگه دارند.

اما ناگفته پیداست تعطیل شدن فیتیله آن هم به‌عنوان برگ برنده شبکه 2 هزینه بسیار جدی در تشدید بحران مخاطب این شبکه دارد که شاید لازم باشد مدیران بالادست از حالا جلوی این اقدام عجیب را بگیرند. فیتیله هنوز می‌تواند برگ برنده شبکه 2 باشد.

کد خبر 102026

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز