شنبه ۱ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۷:۴۸
۰ نفر

یولیا تیموشنکو، نخست‌وزیر اوکراین و نامزد شکست خورده در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور به‌طور ناگهانی شکایت خود را درباره ادعای تقلب در انتخابات این کشور پس گرفت

به گزارش بی‌بی‌سی، تیموشنکو هفته گذشته با ارائه شکایتی مدعی تقلب در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور شده بود. به‌دنبال این شکایت روز پنجشنبه دادگاه شهر کی‌یف نتیجه انتخابات این کشور را تا زمان رسیدگی به این شکایت معلق کرد  اما تیموشنکو به‌طور غیرمنتظره شکایت خود را پس گرفت.

این دادگاه همچنین اعلام کرده بود که مراسم تحلیف ویکتور یانوکوویچ، به‌عنوان رئیس‌جمهوری جدید اوکراین باید به تعویق بیفتد. تیموشنکو روز گذشته نحوه فعالیت دادگاه عالی این کشور را علیه خود دانست و اعلام کرد: با پس گرفتن شکایتش از دادگاه خواسته است به نمایش خود پایان دهد.

وی گفت: روشن است که این دادگاهی که عدالت را باید برقرار کند نیست.ما فایده‌ای در ادامه روند رسیدگی به شکایت نمی‌بینیم. پس از آنکه کمیته مرکزی انتخاباتی اوکراین اعلام کرد ویکتور یانوکوویچ در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور برنده شده است،

تیموشنکو شکست خود را نپذیرفت و مدعی شد در انتخابات تقلب شده است. این ادعا در حالی بود که ناظران بین‌المللی می‌گفتند در نحوه رای‌گیری تقلب مشهودی صورت نگرفته است.

کد خبر 101944

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز