همشهری آنلاین: مخبر کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفت:

سرانجام پس از سه روز گفتگو و تبادل نظر در این کمیسیون، کلیات لایحه بودجه سال 1389 کل کشور با 23 رأی موافق ، 7 رأی مخالف و یک رأی ممتنع به تصویب رسید.

به گزارش واحد مرکزی خبر، محمدمهدی مفتح در جمع خبرنگاران افزود: جلسات کمیسیون تلفیق با ارائه گزارشی درباره تأثیر بودجه در شاخص‌های کلان اقتصادی با حضور رئیس کل بانک مرکزی و مسئولان ذی ربط از جمله وزیر امور اقتصادی و دارایی و معاون نظارت راهبردی رئیس جمهور برگزار شد.

وی اضافه کرد: بررسی جزئیات درآمدها و پیش بینی سقف درآمدهای دولت از جلسه روز شنبه این کمیسیون آغاز می‌شود.

مفتح گفت: در جلسه دیروز نیز رئیس کل بانک مرکزی گزارشی درباره تحولات اقتصاد کلان در ده ماهه 1388 ارائه کرد.

وی افزود: بر اساس گزارش ارائه شده مبتنی بر آمار صندوق بین‌المللی پول در آوریل 2009 رشد اقتصادی ایران 3 و 2 دهم درصد پیش بینی شده است.

مفتح گفت: این در حالی است که رشد اقتصادی کشورهای مختلف، متأثر از بحران اقتصادی، کاهش یافته یا با تراز منفی روبه‌رو بوده است.

وی افزود: رشد اقتصادی برخی کشورها ازجمله ترکیه منفی 5 و یک دهم درصد، عربستان منفی 9 دهم درصد، کشورهای مستقل مشترک المنافع منفی 5 و یک دهم درصد، کویت منفی یک و یک دهم درصد و امارات منفی 6 دهم درصد پیش بینی شده است.

مخبر کمیسیون تلفیق اضافه کرد: در میان کشورهای منطقه رشد اقتصادی لبنان 3 درصد، پاکستان 2 و نیم درصد، بحرین 2 و 6 دهم درصد، میانگین خاورمیانه 2 و نیم درصد و قطر 18 درصد پیش بینی شده است که به این ترتیب رشد اقتصادی ایران بعد از قطر قرار دارد.

وی در زمینه پیش بینی نرخ ارز نیز گفت: دولت رقم 985 تومان را برای هر دلار پیشنهاد کرده است که این موضوع در زمان خود در کمیسیون تلفیق بررسی خواهد شد. 

کد خبر 101805

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز