مشمولان خدمت سربازی ایرانی مقیم خارج از کشور که قبل از پایان اسفند‌1382 از کشور خارج شده و حداقل 2‌سال اقامت و سکونت (‌پس از 13‌سالگی‌) در خارج داشته‌اند برای ورود به ایران هیچ مشکلی ندارند

به گزارش روابط عمومی شورای‌عالی امور ایرانیان خارج از کشور و اعلام سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی، این افراد می‌توانند تا پایان سال‌1390 (تاریخ اعتبار مصوبه مذکور) سالی یک بار به ایران سفر کنند و حداکثر نیز 3 ماه در کشور اقامت داشته باشند.

این گروه از مشمولان در عین حال می‌توانند با پرداخت مبلغ 5‌میلیون تومان کارت معافیت دریافت کنند. آن دسته از مشمولانی هم که تا پایان شهریور سال‌1385 از کشور خارج شده و مشغول تحصیل در مراکز آموزش عالی مورد تأیید وزارت علوم یا بهداشت و درمان هستند نیز می‌توانند تا پایان زمان تحصیلات، سالانه 2‌بار و حداکثر به‌مدت 3ماه به داخل کشور تردد داشته باشند.

مشمولانی که شرایط معافیت با پرداخت وجه را دارند و مایل به استفاده از این تسهیلات هستند نیز می‌توانند به نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در کشور محل اقامت‌شان مراجعه و مدارک خود را تکمیل و پس از تأیید وزارت امور خارجه،  به سازمان وظیفه عمومی ارسال کنند تا کارت معافیتشان صادر شود.

بدین‌ترتیب دیگر هیچ محدودیتی برای تردد به کشور نخواهند داشت. مشمولانی هم که شرایط استفاده از این نوع معافیت را نداشته یا تمایل به استفاده از این تسهیلات را ندارند نیز می‌توانند با درج مهر در گذرنامه، هر سال یک مرتبه و حداکثر برای 3ماه در کشور تردد کنند.

ایرانیان مقیم خارج از کشور برای طرح و پیگیری سؤالات مربوطه می‌توانند از طریق سایت‌های http://www.iranianshouse.ir یا http://www.police.ir بخش سازمان وظیفه عمومی موضوعات مورد نظر را پیگیری و اطلاعات لازم را به‌صورت مستقیم به دست آورند.

کد خبر 101768

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز