همشهری آنلاین: شبکه ملی فرهنگی جمهوری اسلامی با هدف توسعه همه جانبه و نوآورانه فرهنگی کشور راه‌اندازی می شود.

به گزارش ایرنا، هم زمان با دهه مبارکه فجر و برگزاری دومین جشنواره ملی نوآوری و شکوفایی فجر انقلاب اسلامی، در راستای پیشبرد اهداف کلان کشور در جهت پیشرفت های علمی ، فرهنگی و اقتصادی تفاهم نامه ای روز دوشنبه با حضور رییس جمهوری، میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مصلی بزرگ تهران به امضا رسید.

بر اساس این تفاهمنامه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با هدف توسعه همه جانبه و نوآورانه فرهنگی کشور طرح کلان ملی " طراحی ؛ تجهیز و راه اندازی شبکه ملی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران " را تصویب و با اعتباری بالغ بر صد میلیارد ریال به وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی واگذار می کند.

این طرح با همکاری سازمان های علمی - پژوهشی و فرهنگی کشور اجرا می شود.

با اجرای این طرح بیش از 500 نقطه کشور به فناوری های پیشرفته رسانه های دیجیتال تجهیز می شود و با تشکیل یک شبکه مجازی با محتوای غنی اسلامی، در مسیر اعتلای شناخت هویت ملی ایرانیان و مولفه های اساسی آن یعنی زبان فارسی ، مذهب شیعه ، موضوعات اجتماعی، کارآفرینی، سلامت و صیانت از تاریخ ملی کشور که از عوامل مهم انسجام اجتماعی و وفاق ملی در هر جامعه است ، گام برداشته خواهد شد.

با اجرای این طرح بیش از 500 مرکز فرهنگی هنری در اقصی نقاط کشور با عنوان مراکز رشد فرهنگی از طریق شبکه ارتباطی پرسرعت تجهیز و راه اندازی خواهد شد.

همچنین بیش از 200 عنوان بسته نرم افزاری به صورت انیمیشن و برنامه های آموزشی و 100 عنوان محتوای آموزشی و فرهنگی تهیه شده در بخش خصوصی در سال اول اجرای طرح در سامانه مربوطه قرار می گیرد.

کمیته راهبری این طرح کلان ملی زیر نظر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با عضویت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری تشکیل می شود.

دومین جشنواره ملی نوآوری و شکوفایی فجر انقلاب اسلامی و نمایشگاه بزرگ اختراعات و فناوری های کشور امروز با حضور رییس جمهور در مصلی امام خمینی (ره) آغاز شد و تا 21 بهمن ماه ادامه دارد.

کد خبر 101249

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز