گروه سیاسی: 4 روز پس از سخنان تهدید آمیز هیلاری کلینتون وزیرخارجه آمریکا درباره ادامه سیاست‌های فعلی پکن در قبال ایران، وزارت خارجه چین باردیگر اعلام کرد

فرصت مذاکره درباره پرونده هسته‌ای ایران هنوز وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، مازائوکسو با اعلام این مطلب در جمع خبرنگاران در ادامه افزود: چین همواره معتقد بوده که مذاکره و رایزنی بهترین راه برای حل این موضوع است.


آخرین نشست 1+5 که در ماه گذشته میلادی در نیویورک برگزار شد به‌دلیل مخالفت چین و روسیه با خواست آمریکا برای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران، بدون رسیدن به نتیجه‌ای خاص به کار خود پایان داد.

ناکامی رایزنی‌ها

خبرگزاری‌های غربی 13بهمن از ناکامی رایزنی‌های اخیر دیپلمات‌های غربی درباره برنامه هسته‌ای ایران خبر دادند.با وجود این مخالفت‌ها و تاکید کارشناسان غربی بر ناکارآمدی تحریم‌ها علیه ایران، آمریکا و متحدان اروپایی‌اش در تلاش هستند تا ایران را در زمینه انرژی و پولی هدف قرار دهند.

هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا هم با عقب‌نشینی نسبت به اظهارات 4 روز پیش خود گفت: دولت اوباما هنوز به تلاش‌های خود برای آغاز مذاکره با ایران بابت برنامه‌های هسته‌ای خود ادامه می‌دهد.

کلینتون تاکید کرد که سخنان هفته گذشته‌‌اش راجع به گفت‌وگو با دیگر کشور‌ها برای وضع تحریم‌های جدید علیه ایران به مفهوم این نیست که دولت آمریکا تلاش برای ازسرگیری گفت‌وگو‌ها با ایران را رها کند.

کد خبر 100897

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز