گروه ورزشی: تنها دو روز به شهرآورد قرمز و آبی‌های پایتخت ایران باقی مانده و شرایط یکسانی در دو تیم حاکم است

این اولین بار است که علی دایی به عنوان مربی در دربی حضور دارد و از آنجا که او ذاتا آدمی برنده است دوست دارد در اولین دربی خود هم برنده میدان مسابقه باشد.
دایی همه شرایط را برای دربی مهیا می‌داند و انتظار دارد تا نتیجه خوبی برای قرمزهای پایتخت در این بازی رقم بخورد: « در پرسپولیس شرایط خوبی حاکم است و در روزهای باقیمانده به بازی، حتی شرایط بهتر هم می‌شود. هیچ مشکلی از نظر بازیکن ندارم و تمام بازیکنان در اختیارم هستند. من نمی‌توانم نتیجه این بازی را پیش‌بینی کنم اما تمام تلاشم این است که در زمین قدرتمندانه ظاهر شویم و برنده بازی باشیم.»

دایی صبح دیروز تمرین تیمش را با یک بازیکن جدید آغاز کرد؛ وسلی برازیلیا که در دوران کرانچار از این باشگاه اخراج شده بود از دیروز تمریناتش را با پرسپولیسی‌ها آغاز کرد. اما به دلیل اینکه از آمادگی مناسبی برخوردار نیست دایی نمی‌تواند روی او در بازی روز چهارشنبه سرمایه‌گذاری کند. دایی در مورد بازگشت مهاجم برزیلی‌اش گفت: «او با تصمیم من به پرسپولیس بازگشته. ما در خط حمله بازیکنان خوبی داریم اما می‌خواهم در ادامه لیگ قدرت انتخاب بیشتری داشته باشم به همین دلیل این بازیکن را به تمرینات فرا خواندم.»

برازیلیا هم که از بازگشت به جمع پرسپولیسی‌ها ابراز خوشحالی می‌کند، می‌گوید: «خیلی خوشحالم که به پرسپولیس برگشتم. تیم‌های مختلفی خواهان حضور من بودند اما بازی در پرسپولیس برایم متفاوت است و خوشحالم که توانستم دوباره به این تیم برگردم. از اعتماد مربی تیم تشکر می‌کنم و پاسخ این اعتماد را خواهم داد.» نکته‌ای که در تمرین پرسپولیس مشهود است، تمرین نکردن کریم باقری است. باقری با لباس شخصی در کنار زمین حاضر شده و تماشاگر تمرین همبازیانش بود.

برخی از اطرافیان تیم می‌گفتند، باقری مصدوم است اما دایی صحبت‌های آنها را تکذیب کرده و علت تمرین نکردن کاپیتان پرسپولیس را خستگی عنوان می‌کند: «خودم به باقری استراحت دادم چون باید شرایط سنی او را در نظر می‌گرفتم. من می‌خواهم باقری تمام توانش را در روز مسابقه به کار گیرد. من به کریم در بازی با استقلال نیاز دارم و می‌خواهم او تا حد ممکن استراحت کند. باقری از فردا با ما تمرین خواهد کرد و مطمئنم یکی از بهترین‌های پرسپولیس در دربی خواهد بود.»

کریم باقری هم که کمتر با خبرنگاران صحبت می‌کند برای اینکه در آستانه دربی سوژه‌ خبرنگاران نشود، در مورد تمرین نکردن خود می‌گوید: «مصدومیتی ندارم و با اجازه دایی، تمرین نکردم. در دربی هم می‌توانم برای تیم بازی کنم. پرسپولیس در شرایط خوبی است و امیدوارم بتوانیم این بازی را ببریم. به عقیده من، بازی سختی داریم چون استقلال خیلی آماده است.» دیگر نگرانی تماشاگران پرسپولیس، مصدومیت عادل کلاه‌کج بود که روز شنبه در تمرینات حضور پیدا نکرد. اما ظاهرا این مصدومیت جزئی برطرف شده و هافبک دفاعی مورد علاقه دایی روز گذشته با سایر بازیکنان به تمرین پرداخت و به احتمال زیاد در دربی هم برای این تیم به میدان خواهد رفت.

کلاه‌کج بسیار آماده نشان می‌داد و اثری از مصدومیت در او دیده نمی‌شد. پس از کارهای ابتدایی و گرم کردن که در تمرین هر روز پرسپولیس دیده می‌شود، دایی تمرین اصلی را برای این بازیکن در نظر گرفت. او ابتدا پاسکاری در پشت 18 قدم بین هافبک‌ها و شوت به سمت دروازه را با بازیکنان تیمش تمرین کرد و سپس پاس‌های ارسالی از جناحین را برای مهاجمان در دستور کار قرمزها قرار داد که در این تمرین، محسن خلیلی نمایش خوبی از خود نشان داد. تنها حاشیه تمرین دیروز پرسپولیس به درگیری مسئولان زمین تمرین شرکت واحد با لیدرهای پرسپولیس، مربوط می‌شد که این درگیری تا حدی هم جدی بود.

لیدرها قصد داشتند بعد از بازی داخل زمین تمرین بروند که با مخالفت مسئولان زمین مواجه شدند. به غیر از تمرینات پرسپولیس خبر دیگر حضور یک میهمان ویژه در دفتر حبیب کاشانی بود. علی کفاشیان، رئیس فدراسیون فوتبال در آستانه دربی به باشگاه پرسپولیس آمده بود. کفاشیان و کاشانی حدود یک ساعت و نیم در باشگاه پرسپولیس به گفت‌وگو پرداختند. گویا قرار است کفاشیان به باشگاه استقلال هم برود تا به نوعی در آستانه دربی توجه خود را نسبت به این بازی نشان دهد.

کد خبر 100719

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز