همشهری آنلاین: دومین نمایشگاه تخصصی کتاب کودک و نوجوان، سه‌شنبه 13 بهمن افتتاح می‌شود

این نمایشگاه ساعت 10 صبح با حضور سید محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح می‌شود و تا 20 بهمن ماه جاری ادامه دارد.

در نشست خبری مرتبط با این نمایشگاه که امروز برگزار شد محمدتقی حق‌بین؛ مدیر نمایشگاه ،کتاب‌محور بودن و طبقه‌بندی کتاب‌ها بر اساس 7 گروه سنی را به عنوان ویژگی‌های دومین نمایشگاه تخصصی کتاب کودک و نوجوان اعلام کرد.

وی ضمن اشاره به نمایش کتاب‌های کودکان در عطف، از نداشتن ویترین کتاب برای گروه سنی کودک و نوجوان به عنوان مشکل بزرگ این حوزه نام برد.

حق‌بین گفت: این نمایشگاه نشان می‌دهد که در فضایی بالغ بر 2300 متر، فقط نیمی از کتاب‌های کودک و نوجوان به روش علمی مورد نیاز این گروه سنی عرضه می‌شود.

وی از تخفیف 30 درصدی کتاب‌ها در دومین نمایشگاه تخصصی کودک و نوجوان خبر داد و از توجه به مخاطبان و ناشران، به عنوان ویژگی‌های دیگر این نمایشگاه یاد کرد و گفت: این نمایشگاه برای ناشران، نویسندگان، تصویرگران و منتقدان فرصتی فراهم می‌کند تا نقص‌های موجود در این حوزه را شناسایی کنند.

در این نشست، «نادر قدیانی»، رئیس هیات مدیره انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران درباره زمان برگزاری نمایشگاه، گفت: برگزاری این نمایشگاه در آبان، پیش‌بینی شده بود، ولی با توجه به بررسی‌های انجام شده به این نتیجه رسیدیم که برگزاری هفته کتاب می‌تواند کتاب کودک و نوجوان را در حاشیه قرار دهد، بنابراین زمان فعلی برای برگزاری دومین نمایشگاه کتاب کودک انتخاب شد.

محسن یگانه‌کاری؛ مدیر بخش فعالیت‌های جنبی نمایشگاه، نیز از نمایشگاه کتاب کودک ایران در جهان، نمایشگاه آثار تصویرگری کتابه‌ای دینی، برگزاری کارگاه آموزشی تصویرگری و یادبود درگذشتگان حوزه کتاب کودک و نوجوان، به عنوان بخش‌های جنبی یاد کرد.

برگزاری هشت نشست تخصصی با موضوعات تحلیل وضعیت کتابخوانی در مدارس، چشم‌انداز ادبیات کودک و نوجوان در دهه 80، وضعیت کتاب‌های دینی در ادبیات کودک و نوجوان، حقوق کودک و سیاست‌های فرهنگی کشور، رابطه دولت و ادبیات کودک و نوجوان، ترجمه در خدمت ادبیات ملی، چند و چون نظارت بر کتاب کودک و نوجوان، آسیب‌شناسی نقد ادبیات کودک و نوجوان و معرفی جشنواره‌های کتاب کودک نیز موضوعات نشست‌های تخصصی دومین نمایشگاه تخصصی کتاب کودک و نوجوان است که مدیر بخش جنبی نمایشگاه از آن‌ها نام برد

کد خبر 100667

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز