همشهری آنلاین: مهدی مهدوی کیا که به صورت غیر مترقبه به ایران آمد و با استیل‌آذین قرارداد بست، گفت:

خوشحالم که بعد از 11 سال دوباره به فوتبال کشورم بازگشتم.

به گزارش ایسنا، مهدی مهدوی کیا پس از پیوستن به تیم فوتبال استیل آذین اظهار کرد: مهمترین هدفم از این تصمیم این بود که بعد از این مدت طولانی به خانواده‌ام نزدیکتر باشم.

ضمن اینکه در شروع لیگ آلمان، امسال سختی‌های زیادی کشیدم و اکنون هم دوست ندارم به حاشیه بروم. در تمرینات اینتراخت فرانکفورت حضور خوبی داشتم و مربیان از من راضی بودند حتی در اردوی اخیری که در ترکیه هم داشتیم در یکی دو بازی دوستانه بازی کردم اما تنها در بازی رسمی به میدان نرفتم و این در حالی بود که سرمربی تیم برای عدم حضور من در بازی‌های رسمی دلایل فوتبالی نداشت. خیلی ساده و شفاف با سرمربی تیم صحبت کردم و او اعتقادی به بازی کردنم نداشت.

وی در پاسخ به این سوال که چرا در بازگشت به ایران استیل آذین را انتخاب کردید و بدون درنظر گرفتن پرسپولیس، قرارداد 18 ماهه را با این تیم امضا کردید، گفت:

از شما خواهش می‌کنم سوالاتی نپرسید که به حاشیه بروم. من همیشه پرسپولیسی بوده و هستم سال‌های زیادی در این تیم بازی کردم. از پرسپولیس ترانسفر شدم. اما این تیم اکنون شرایطی دارد که نمی‌تواند بازیکنی را به لیستش اضافه کند، لذا تصمیم به حضور در استیل آذین گرفتم. این تیم ستاره‌های زیادی دارد که سال‌ها در پرسپولیس بازی کردند و اکنون از همبازی شدن با آنها خوشحال هستم. ضمن اینکه این موضوع هیچ ربطی به حضور علی دایی در پرسپولیس ندارد، با علی دایی رفاقت خوبی دارم و سال‌ها در تیم ملی همبازی بودیم، او مربی من در تیم ملی هم بوده است.

مهدوی کیا گفت: از اول فصل در بوندسلیگا وقتی از ترکیب کنار گذاشته شدم امیدوار بودم شرایط در آینده بهتر شود اما بعد از شش ماه اوضاع فرقی نکرد. لذا از مدیران باشگاه استیل آذین تشکر می‌کنم که شرایطی فراهم کردند که دوباره کنار خانواده‌ام باشم. فکر می‌کنم در این مدت که در خارج از ایران بازی کردم عملکرد قابل قبولی به عنوان نماینده فوتبال ایران در آلمان داشتم. همچنین مرسوم است بازیکنانی که به خارج از کشور می‌روند به میهن‌شان بازگردند و من امروز از این اتفاق خوشحالم.

وی در ارزیابی‌اش از آینده تیم استیل آذین در لیگ برتر گفت: تنها 10 بازی به پایان مسابقات باقی نمانده و امیدوارم با کمک بازیکنان دست به دست هم دهیم تا استیل آذین بتواند سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را کسب کند. وجود ستاره‌های متعدد در یک تیم چندان مهم نیست چرا که مهمتر از آن داشتن یک تیم متحد و هماهنگ است.

مهدوی کیا در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا با تمام شدن دوران بازیگری شما و نسل شما دیگر ستاره‌هایی در فوتبال ملی ایران وجود ندارند، گفت:

این کار نیاز به کارشناسی دارد، معتقدم ما فوتبال را در تیم‌های پایه رها کرده‌ایم، وقتی باشگاهی چون بانک ملی که سالها بازیکنان زیادی را تحویل جامعه داده تعطیل می‌شود و هیچ عکس العملی از سوی هیچ کسی نشان داده نمی‌شود باید هم به چنین روزی برسیم. فوتبال پایه ما ضعیف است، البته معتقدم با آمدن علی دوستی به تیم ملی نوجوانان و جوانان و استعدادیابی‌های او بازیکنان بزرگی به فوتبال ما معرفی خواهند شد. همچنین یکی دیگر از دلایل این مسئله هم نرفتن تیم ملی به جام جهانی و ناکامی‌های بعدی ما بوده است.

مهدوی کیا در پاسخ به این سوال که چرا فوتبالتان را در استیل آذین به پایان خواهید برد، گفت: از فردای خودم بی‌خبرم و هنوز زود است که در مورد این مسئله صحبت کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به بازی نکردن در تیم اینتراخت در این فصل آیا آمادگی لازم برای حضور در ترکیب اصلی استیل آذین را دارید، تصریح کرد: همانطور که گفتم تمرینات خوبی را داشتم و در بازیهای غیررسمی هم به میدان رفتم و طبق نظر مربیان تمرینی اینتراخت شرایطم خوب است. فکر می‌کنم در اولین بازی استیل آذین بتوانم برای تیم بازی کنم. اما باید ببینیم شرایط چگونه می‌شود.

مهدوی کیا در پاسخ به این سوال که آیا در صورت رایزنی‌های مرسوم تمایل به حضور دوباره در تیم ملی دارید؟ گفت: تیم ملی ایران برای من تمام شده است، همان طور که بعد از ناکامی ایران در رسیدن به جام جهانی از تیم ملی خداحافظی کردم. فرصت را ایجاد کردم تا جوانان جدیدی به تیم ملی راه پیدا کرده و ستاره‌های آینده را بسازند. فکر می‌کنم به اندازه کافی در سالهای گذشته به تیم ملی خدمت کرده‌ام و اکنون با گرفتن چنین تصمیمی کسی از من ناراضی نباشد.

مهدوی کیا در مواجهه با سوالی در رابطه با مبلغ قراردادش با استیل آذین خاطرنشان کرد: در فوتبال حرفه‌ای هیچ کس از مبلغ واقعی قرارداد بازیکنان اطلاعی ندارد، من برای پول به استیل آذین نیامدم، آمده‌ام که در کنار خانواده‌ام باشم و برای به وجود آمدن چنین شرایطی هم از مسئولان این باشگاه تشکر می‌کنم که با مذاکرات منطقی رضایت مدیران باشگاه اینتراخت را هم فراهم کردند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا حضور شما در این تیم با نظر حمید استیلی سرمربی استیل آذین هم بوه است گفت: حتما این موضوع با سرمربی هماهنگ شده است، در همه جای دنیا مربیان بازیکنان مدنظرشان را به مسئولان باشگاه معرفی می‌کنند.

استیلی از دوستان خوب من است که سال‌ها با او در پرسپولیس و تیم ملی همبازی بوده‌ام. هیچ وقت زمانی که من و کریم باقری و حمید استیلی در خط هافبک تیم ملی بودیم را ازیاد نمی‌برم و معتقدم این ترکیب برای هم تکرار ناشدنی بود. اکنون هم امیدوارم همکاری خوبی با استیلی داشته باشم.

کد خبر 100312

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز