همشهری آنلاین: معاون اول رییس جمهوری عصر دوشنبه هنگام ترک تهران به سمت استانبول، هدف از سفر به ترکیه را شرکت در اجلاس همسایگان افغانستان اعلام کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از ایرنا، محمدرضا رحیمی با اشاره به اینکه در این اجلاس مواضع جمهوری اسلامی را برای حل مشکلات افغانستان مطرح خواهیم کرد، گفت: مشکل افغانستان راه حل نظامی ندارد و کشورهای اشغالگر به خاطر عدم شناخت کافی از شرایط این کشور با مشکلات جدی روبرو شده اند و اطمینان داریم که در نهایت نادم و پشیمان این کشور را ترک خواهند کرد.

وی افزود: افغانستان شرایط و وضعیت ویژه ای دارد و متاسفانه قدرت های استکباری که این کشور اشغال کرده اند شناخت درستی ازافغانستان و مردم آن ندارند.

معاون اول رییس جمهوری خاطرنشان کرد:پیشتر یکی از ابرقدرت ها در افغانستان شکست تلخی خورد اما قدرت های استکباری امروز از آن شکست درس نگرفتند و دوباره این کشور را اشغال کردند.

وی در ادامه بیان داشت:اطمینان داریم اشغالگران، نادم این کشوررا ترک خواهند کرد و با شناختی که ازمردم افغانستان داریم اطمینان داریم که درس عبرتی دوباره به اشغالگران خواهند داد.

رحیمی تاکید کرد:اعتقاد ما این است که فقط کشورهای منطقه می توانند مشکل افغانستان را حل کنند و با اشغال توفیقی حاصل نخواهد شد.

وی با بیان اینکه ایران ازمبتکران برگزاری نشست های کشورهای همسایه افغانستان است ابراز امیدواری کرد که مواضع جمهوری اسلامی ایران را به نحو مطلوب دراین اجلاس مطرح کند.

کد خبر 100249

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز