دوشنبه ۲۳ آذر ۱۳۸۸ - ۰۵:۰۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: سیلویو برلوسکنی در جریان یک گردهمایی سیاسی در میلان از ناحیه صورت مورد حمله قرار گرفت و مجروح شد.

به گزارش بی بی سی، گفته می‌شود نخست وزیر ایتالیا توسط ماسیمو تارتاگلیا، مرد 42 ساله‌ای که ادعا می‌شود دارای سوابق بیماری روانی است، مورد حمله قرار گرفته است.

همچنین گزارش شده است که فرد مهاجم به برلوسکنی  یک مدل کوچک گچی از کلیسای جامع میلان را به سمت سر نخست وزیر ایتالیا پرتاب کرده است.   

پس از این حمله محافظان برلوسکنی به وی که به نظر نمی‌توانست تعادل خود را حفظ کند و دچار سرگیجه شده بود، کمک کردند که سر پا بایستد و او را به داخل خودرو هدایت کردند، اما مدتی بعد برلوسکنی برای اینکه نشان دهد به وی آسیبی نرسیده از خودرو خارج شد، سپس مجددا محافظان وی را به داخل خودرو هدایت کردند و وی در نهایت به بیمارستان انتقال یافت.

نخست وزیر ایتالیا پس از این حادثه به بیمارستان انتقال یافت و تحت مداوای پزشکان قرار گرفت.

دکتر البرتو زانگریو پزشک معالج برلوسکنی گفت که چند هفته طول می‌کشد تا جراحات صورت نخست وزیر ایتالیا به طور کامل مداوا شود.

او افزود: بینی و دو دندان نخست وزیر در جریان این حمله شکسته و خون زیادی از وی رفته است.

این پزشک با اشاره به اینکه برلوسکنی نیازی به عمل جراحی ندارد، گفت: نخست وزیر باید در بیمارستان مورد سی تی اسکن قرار گیرد.

این پزشک همچنین در ادامه اظهارات خود درباره وضعیت جسمانی نخست وزیر ایتالیا گفت که برلوسکنی در جریان این حمله در ناحیه لب بالا دچار دو جراحت داخلی و خارجی شده است.

جور جیو ناپولیتانو رئیس جمهوری ایتالیا این حمله را محکوم کرد و جیانفرانکو فینی از سیاستمداران محافظه کار ایتالیایی این حادثه را حادثه بدی برای ایتالیا توصیف کرد و گفت: این وظیفه تمامی سیاستمداران ایتالیایی است که افکار عمومی را مطمئن سازند که ایتالیا به دوران خشونت باز نخواهد گشت.

نخست وزیر ایتالیا پیشتر نیز در سال نوی 2004 مورد حمله قرار گرفته بود، در جریان آن حادثه یک توریست با دوربین خود وی را از ناحیه سر در شهر رم مورد اصابت قرار داده بود.

برلوسکنی در پی مطرح شدن ادعاهایی مبنی بر روابط نامشروع خود به محور اخبار روزنامه‌ها تبدیل شده و به شدت از سوی افکار عمومی تحت فشار قرار دارد.

در پی مطرح شدن این اتهامات همسر برلوسکنی نیز از وی تقاضای طلاق کرد.

او متهم به ارتباط با مافیا است که بارها نیز این اتهام را رد کرده است.

چند هفته پیش نیز مردم ایتالیا در مخالفت با سیاست‌های وی و اخباری که درباره روابط نامشروعش انتشار یافته تظاهرات گسترده‌ای را برگزار کردند.

کد خبر 97281

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز