همشهری آنلاین: باراک اوباما دستور اعزام 30 هزار نیروی بیشتر به افغانستان را صادر کرد.

به گزارش بی بی سی، رئیس جمهوری آمریکا ضمن صدور این فرمان هشدار داد که این کشور نظامیان خود از افغانستان را تا سال 2011 خارج خواهد کرد. وی گفت: سربازان ما ظرف 18 ماه شروع به بازگشت به کشور خواهند کرد.

باراک اوباما، طی سخنانی تلویزیونی از آکادمی نظامی وست پوینت خطاب به مردم آمریکا گفت که سیاست وی برای پایان بخشیدن موفقیت آمیز به این جنگ طرح‌ریزی شده است.

با اعزام این تعداد نیرو طی شش ماه تعداد نظامیان ارتش آمریکا در خاک افغانستان به 100 هزار نفر خواهد رسید.

اوباما با بیان اینکه امنیت جهان در خطر است، خواستار آن شد که متحدان آمریکا در ناتو نسبت به اعزام نیرو‌های بیشتر به افغانستان اقدام کنند.

او افزود: هدف نظامیان آمریکایی شسکت القاعده در افغانستان و پاکستان خواهد بود.

اوباما فرمان اعزام نیرو‌های بیشتر به افغانستان را پس از سه ماه رایزنی و 10 جلسه گفت و گو با مشاوران ارشد صادر کرد.

ژنرال استانلی مک کریستال فرمانده نیرو‌های آمریکایی در افغانستان، از سخنان اوباما مبنی بر قصد آمریکا در افزایش نفرات نظامی در افغانستان استقبال کرد و گفت: او به نیرو‌های نظامی ماموریتی آشکار با منابع مورد نیاز محول کرده است.

واکنش جمهوری خواهان اما محتاطانه ارزیابی شده است، طبق گفته برخی از مقام‌های آمریکایی سناتور جان مک کین، رقیب جمهوری خواه اوباما در انتخابات سال گذشته ،در دیداری با رئیس‌جمهوری آمریکا در حضور تعداد زیادی از قانونگذاران به وی گفت که تعیین یک جدول زمانی برای خروج آمریکا از افغانستان صرفا باعث خواهد شد که طالبان تا زمان خروج آمریکا از افغانستان مخفی شود و به طور زیرزمینی فعالیت کند.

کد خبر 96567

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز