همشهری آنلاین: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص بحث تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها، با بیان اینکه آنچه در مسیر اسلام باشد از آن حمایت می‌کنیم، گفت:

 ایجاد دانشگاههای تک‌جنسیتی در برخی رشته‌ها طرح مثبتی است که مجموعه معاونت آموزشی وزارت علوم در این زمینه در حال انجام کار کارشناسی است.

به گزارش ایسنا، دکتر کامران دانشجو در حاشیه نشست بسیجیان و فرماندهان بسیج وزارت علوم در جمع خبرنگاران، ادامه داد: ممکن است دانشگاههایی با رشته‌های خاص و یا رشته‌های خاصی برای بانوان نیاز باشد که ایجاد آن کار مثبتی است که مجموعه معاونت آموزشی وزارت علوم در این زمینه در حال انجام کار کارشناسی است که از آنها می‌توان به دانشگاه الزهرا(س) یا موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی مخصوص خانم‌ها یا آقایان اشاره کرد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر جداسازی کلاس‌های درس در دانشگاهها، تاکید کرد: چنین چیزی نیست وقتی جامعه از ما بخواهد به سمت اخلاق و رفتار اسلامی حرکت کنیم ما باید به این سمت حرکت کنیم اما قائل به کشیدن دیوار نه در دانشگاه و نه در جای دیگر نیستیم، مگر اینکه جامعه مطالبه کند.

وزیر علوم افزود: در حال حاضر جامعه دانشگاهی منافع و مصالح جامعه را خوب تشخیص می‌دهد و جهان بینی آن اسلامی است، ما باید در این مسیر حرکت کنیم و با افتخار بگوییم که ما دانشگاه علم محور اخلاق گرا می‌خواهیم.

دکتر دانشجو در پاسخ به سوالی مبنی بر ممانعت از تحصیل دانشجویان ایرانی در برخی رشته‌های دانشگاه‌های اروپایی، گفت: از قدیم در برخی رشته‌ها مانند آینده پژوهی و تجاری‌سازی علم برای مسلمانان محدودیت ایجاد می‌شد، در هر صورت هرچه این محدودیت‌ها بیشتر باشد خود آنها ضرر می‌کنند و گرنه ما بیشتر فعالیت کرده و ضرر نخواهیم کرد.

وی با اشاره به طرح پیشنهادی برگزاری 4 کنکور در سال، گفت: قانون حذف کنکور باید اجرا شود اما در کارگروه کنکور به این نتیجه رسیدیم که حذف کامل کنکور تا سال 90 قابل اجرا نیست و راهکار تمدید سه ساله این قانون ارایه شد، همچنین برگزاری کشوری امتحانات دو درس عمومی و اختصاصی و تاثیر آن در معدل داوطلبان نیز ارایه شد.

دانشجو در خاتمه با بیان اینکه هیچ تغییری در کنکور سال 89 نخواهیم داشت، تصریح کرد: ‌در ادامه این طرح می‌توان تا سال 93 تعداد دروس موثر در نمره کل کنکور داوطلبان را اضافه کرد تا در سال 93 به صورت کامل این قانون اجرایی شود و در کنار آن یک پیشنهاد برگزاری دوبار، سه بار و یا فصلی کنکور مطرح شد که اگر فرد در یک بار نتوانست نمره مناسبی بیاورد فرصت دوباره داشته باشد تا تنش داوطلبان کمتر شود، البته روش اجرای این طرح باید با مجلس هماهنگ شود.

کد خبر 96009

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز