کتاب «نظریه‌ها و پژوهش‌های ارتباط جمعی» با ترجمه دکتر نعیم‌بدیعی از اساتید با سابقه علوم ارتباطات منتشر شد

هدف اصلی کتاب نظریه‌ها و پژوهش‌های ارتباط جمعی ارائه و پیوند نتایج پژوهش‌های مهم ارتباطات در چارچوب نظری است تا برای خوانندگانی که سابقه کم و ناچیزی از دروس نظریه‌های ارتباطات، روش‌شناسی  یا آمار دارند، قابل استفاده باشد.

کتاب برای دانشجویان دانشگاه که به رشته ارتباطات به عنوان یک حرفه یا زمینه مطالعه علاقه‌مند هستند یا ارتباط‌گران حرفه‌ای در تجارت، دولت و آموزش نوشته شده است.

کتاب نظریه‌ها و پژوهش‌های ارتباط جمعی با بحث پیرامون روش علمی و نظریه به منظور توصیف مفاهیمی که برای ارزشیابی و فهم پژوهش‌های ارتباطات مورد نیاز است، آغاز می‌شود و روش‌های معمولی که توسط پژوهشگران ارتباطات به کار برده می‌شود با اصطلاحات بنیادی و آسان شرح داده می‌شود.

در اینجا، یافته‌های مهم در رشته ارتباطات جمعی به ترتیب تاریخی از قدیمی‌ترین پژوهش‌ها در خصوص اقناع در دهه 1950 شروع می‌شود و تا توجه به جامعه‌پذیری ارتباطات ادامه می‌یابد. هرجا که مناسب باشد، اصول کلی ارائه و تبیین‌های نظری بررسی می‌شود. لحن کتاب اگرچه دانشگاهی است ولی فنی نیست.

کتاب نظریه‌ها و پژوهش‌های ارتباط جمعی با ترجمه دقیق دکتر بدیعی که در سال 1359 دکترای خود را در رشته روزنامه‌نگاری از دانشگاه ایلینوی جنوبی آمریکا گرفته است، در حدود 350 صفحه دارد و توسط انتشارات همشهری به بازار عرضه شده است.

کد خبر 95873

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز