مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۶ آبان ۱۳۸۸ - ۱۵:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس راهنمائی و رانندگی تهران بزرگ: ترافیک پایتخت در وضع بسیار بحرانی است

گزارش واحد مرکزی خبر حاکیست، سرهنگ هاشمی در مراسم کلنگ زنی بخش شمالی خط سه مترو تهران افزود: اگر حادثه غیر مترقبه‌ای روی دهد، امکان امداد در حد صفر خواهد بود.

وی اضافه کرد: چندی قبل در قسمتی از خیابان شریعتی نشست زمین روی داد، مجبور شدیم نیم ساعت این خیابان را ببندیم تا چاله ایجاد شده را پر کنیم، بر اثر بسته شدن این خیابان چهار ساعت همه خیابان‌ها و بزرگراهای اصلی تهران کاملا قفل شد و امکان امداد وجود نداشت.

سرهنگ هاشمی در ادامه گفت: شهر تهران 33 میلیون متر مربع فضای تردد و 5 میلیون مترمربع فضای پارک برای خودروها دارد و هر خودرو نیز برای حرکت 49 متر مربع فضا نیاز دارد در نتیجه در تهران فقط برای 755 هزار خودرو، فضای حرکتی وجود دارد در صورتی که در حال حاضر سه میلیون و 600 هزار خودرو در تهران تردد می‌کند.

رئیس پلیس راهنمائی و رانندگی تهران بزرگ در این حال گسترش تجارت الکترونیکی و استفاده مردم از سیستم های اینترنتی را موجب کاهش 30 درصدی سفرهای درون شهری دانست.

سرهنگ هاشمی با بیان این که نقص ساختاری در ترافیک و تردد شهری تهران وجود دارد، گفت: ترافیک و حمل و نقل مترو تهران نیازمند مدیریتی واحد است.

رئیس پلیس راهنمائی و رانندگی تهران بزرگ افزود: روزانه در تهران یک و نیم میلیون سفر صورت می‌گیرد که 50 درصد آن با خودرو‌های شخصی و بقیه حمل و نقل عمومی است.

 وی گفت: امروز در دنیا دیگر تاکسی جزو خودروهای حمل و نقل عمومی محسوب        نمی‌شود، زیرا هر اتوبوس برابری می‌کند با 30 دستگاه تاکسی. 

کد خبر 95476

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز