همشهری آنلاین: رئیس پلیس راهنمائی و رانندگی کشور از توقف شماره گذاری موتور سیکلت‌های غیر استاندارد در کشور خبر داد

سردار اسکندر مومنی در گفتگو با خبرگزاری مهر گفت: غیر استاندارد بودن موتورسیکلت‌های تولید شده و عدم استفاده از کلاه ایمنی عامل اصلی بیش از 70 درصد تصادفات موتورسواران است. این در حالی است که محصولات اغلب کارخانجات سازنده موتور در کشور ارزان قیمت اما غیراستاندارد هستند.

این مقام مسئول در نیروی انتظامی کشور با اشاره به اینکه پلاک گذاری موتورسیکلت از حالت سنتی خارج شده افزود: پلیس راهنمائی و رانندگی برای حفظ جان مردم و جلوگیری از آلودگی هوا از این پس موتورسیکلتهایی که استانداردهای لازم را نداشته باشد، شماره گذاری نمی کند.

سردار مومنی اظهارداشت: پلیس راهنمائی و رانندگی برای ارتقاع سطح کیفیت و ایمنی موتورسیکلتهای وارداتی و تولید داخل مذاکراتی با مراکز مربوطه داشته است و در این باره مقرر شد تا وزارت بازرگانی از ورود موتورسیکلتهای غیراستاندارد جلوگیری کند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور با اشاره به اینکه پلیس راهنمائی و رانندگی برای کاهش تلفات ناشی از تصادفات موتورسواران و تخلفات آنها سه موضوع اصلی را پیگیری می کند گفت: رعایت قانون، افزایش ایمنی و تعویض پلاک موتورسیکلتها از اولویت برنامه های پلیس راهنمائی و رانندگی کشور است.

این مقام مسئول در نیروی انتظامی تاکید کرد: تعویض پلاک موتورسیکلت‌ها با توجه به اینکه پلاک موتورسیکلت به نام صاحب مال صادر می‌شود می‌تواند قانون گریزی موتورسواران را تا حد چشمگیری کاهش دهد

کد خبر 91322

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز