گروه دانش - حمید ضیایی پرور: طی مراسمی در نشست پایانی کنفرانس PR2 در تهران از دکتر علی‌اکبر جلالی به‌عنوان محقق‌برجسته فرهنگ فناوری اطلاعات در ایران تجلیل شد.

به گزارش همشهری دکتر جلالی در این مراسم موفقیت سازمان‌ها را در گروی استفاده از ابزارها و فناوری‌های جدید و ارائه اطلاعات صادقانه و شفاف به مردم دانست.

وی آموزش‌های بهره‌گیری از دستگاه‌های الکترونیک را در اولویت آموزش‌های کارکنان سازمان‌ها و به‌خصوص روابط عمومی‌ها دانست و گفت:

امروز فناوری‌های وب 2 و شبکه‌های اجتماعی توانسته‌اند رویکردی تعاملی میان مردم و نهادها ایجاد کنند و ما باید به جای محدود کردن فناوری‌های وب 2 از این تکنولوژی‌ها برای توسعه و پیشرفت کشور استفاده کنیم.

جلالی گفت: با توجه به توسعه فناوری‌های جدید خیلی از مسائل را مردم می‌دانند و هر چقدر اطلاعات صادقانه‌تر باشد تاثیر آن بیشتر است.

وی تصریح کرد: شبکه‌های اجتماعی نقش اساسی در توسعه روابط عمومی‌ها دارند و هر چقدر مخاطب در تصمیم‌گیری‌های یک سازمان بیشتر مشارکت داشته باشد آن سازمان موفق‌تر است و روابط عمومی‌ها برای موفقیت باید این نقش را به‌خوبی ایفا کنند.

علی اکبر جلالی که از وی به‌عنوان پدر توسعه فرهنگی فناوری اطلاعات در ایران یاد می‌شود، شایسته‌ترین فرد برای دریافت جایزه بین‌المللی دکتر نطقی (بنیانگذار روابط عمومی در ایران) شناخته شده است.

جلالی به‌علت طراحی و تاسیس نخستین روستای الکترونیک (شاهکوه) و نخستین مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات روستایی کشور، برنده جایزه خلاقیت و نوآوری در منطقه آسیا و اقیانوسیه شده است.

مهدی باقریان، دبیر نخستین همایش بین‌المللی PR2 (روابط عمومی مبتنی بر فناوری‌های نوین) گفت: به‌منظور قدردانی از خدمات و تلاش‌های علمی، تحقیقاتی و نوآورانه دکتر علی اکبر جلالی در عرصه فناوری اطلاعات و ارتباطات و نیز کاربردهای آن، جایزه بین‌المللی دکتر نطقی بنیانگذار روابط عمومی در ایران به علی اکبر جلالی تعلق گرفته است.

وی جلالی را مبدع نظریه موج چهارم، عصر مجازی سه بعدی نخستین بار در جهان،  بانی و مشاور تجهیز طرح ملی 10‌هزار دفتر ICT روستایی، ارائه‌دهنده نخستین درس مجازی در شبکه اینترنت در ایران و نیز بانی شهرهای الکترونیک توصیف کرد.

وی افزود: دکتر جلالی نخستین کارشناس فناوری اطلاعات کشور است که از سال 1373 تا‌کنون با انجام بیش از 1500‌سخنرانی در مجامع علمی داخل و خارج و صدها برنامه رادیویی و تلویزیونی و ارائه صدها مقاله و نیز تألیف و ترجمه بیش از 20 عنوان کتاب، مروج فناوری اطلاعات در ایران بوده است.

وی همچنین از جلالی به‌عنوان نخستین کارشناسی یاد کرد که روابط عمومی الکترونیک را مطرح و با طراحی و اجرای طرح‌های مختلف در این زمینه و برگزاری کارگاه‌های آموزشی، سهم به‌سزایی در گسترش روابط عمومی الکترونیک در ایران داشته است.

کد خبر 95280

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز