مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۸ مهر ۱۳۸۸ - ۱۶:۵۲
۰ نفر

گروه شهری: شهردار تهران گفت: تونل توحید روز عید غدیر روی شهروندان گشوده خواهد شد

به گفته محمد باقر قالیباف کار عمرانی تونل 27 روز دیگر تمام می‌شود اما نصب تجهیزات ایمنی و جمع‌آوری کارگاه حدود 2 ماه طول می‌کشد.

قالیباف دیروز این خبر را در مراسم افتتاح پل روشندلان، در جمع خبرنگاران اعلام کرد. وی پیش از آن و  در  ابتدای مراسم، از احداث 3 میلیون متر مربع فضاهای فرهنگی، مذهبی و  ورزشی خبر داد که به گفته وی بعضی از آنها حتی در سطح خاورمیانه همتا نخواهد داشت.

شهردار تهران  در عین حال رکود اقتصادی را مانعی بر سر راه اداره ابرشهری چون تهران قلمداد کرد.

با وجود این قالیباف از افتتاح قریب‌الوقوع باغ موزه دفاع مقدس به‌عنوان یک طرح‌ ماندگار فرهنگی و  نیز تالار بزرگ فرهنگی هنری با ظرفیت 5 هزار نفر   سخن گفت که در ساخت آن از آخرین استانداردهای روز دنیا استفاده شده است.

قالیباف در بخش دیگری از سخنان خود بابت ایجاد مزاحمت‌هایی که در جریان ساخت پل روشندلان برای برخی شهروندان که محل تردد، کسب و کار و زندگی‌شان در این نقطه است عذرخواهی کرد و گفت: در هرحال چنین سختی‌هایی اجتناب‌ناپذیر است؛ زیرا اولویت نخست ما برای ارتقای کیفیت زندگی شهروندان است.

دیروز شهردار تهران از برخی ناهمراهی‌ها، تنگ‌نظری‌ها و بی‌انصافی‌هایی که در حق مجموعه شهرداری می‌شود ابراز تأسف کرد اما در عین حال افزود: مردم مرا خوب می‌شناسند و می‌دانند این ناجوانمردی‌ها تاثیر روحی و روانی بر من نداشته و مانع از اقدامات جهادی، خالصانه و شبانه روزی مجموعه شهرداری برای آبادانی شهر نمی‌شود.

به اعتقاد قالیباف اینکه مردم بدانند پولشان چگونه در شهر هزینه می‌شود در واقع برآورده ساختن حداقل حقوق شهروندی است که بر گردن مدیران اجرایی است.

از نظر وی نصب روزشمار بر سردر کارگاه‌های طرح‌های عمران شهری افتخار مدیریت شهری است و حتی اگر این رویکرد جدید باعث شده باشد تا عملکرد شهرداری در معرض نظارت و قضاوت عموم قرارگرفته و به تبع آن به فشار افکار عمومی بر مدیریت شهری منجر شده باشد، با وجود این به افزایش دقت و کنجکاوی مردم و مطالبه حق و حقوق‌شان می‌ارزد.

قالیباف از سوی دیگر خواستار رعایت انصاف در هنگام قضاوت‌ها شد و گفت: چرا وقتی کار احداث تونل رسالت 11سال یا برج میلاد 12 سال به درازا کشیده شد هیچ‌کس انتقاد نکرد؟
وی ادامه داد: حجم عملیاتی تونل توحید 3 برابر تونل رسالت است و ما طبق همان قولی که از اول داده بودیم و روز‌شمارش را نیز نصب کردیم به‌رغم همه حرف و حدیث‌ها از سوی کسانی که معتقدند این کار شدنی نیست 27 روز دیگر در حضور همه خبرنگاران پایان کار عمرانی تونل را به‌عنوان یک افتخار ملی جشن می‌گیریم.

قالیباف اتمام کار نصب سیستم‌های ایمنی و آتش‌نشانی و جمع‌آوری کارگاه را نیازمند حدود 2 ماه وقت دانست تا پس از آن در روز عید غدیر به روی همه شهروندان بازشود.

شهردار تهران با اعلام اینکه تونل توحید حتی اگر 7 ماه دیگر هم به اتمام می‌رسید باز هم از همه نظر یک رکورد در تاریخ بلدیه شهر تهران به شمار می‌رفت، اظهار‌داشت: هنگام ساخت تونل توحید خیلی جاها کار از دست شهرداری خارج بود مثلا برای رفع معارضان تاسیساتی نظیر برق، آب، تلفن و گاز 9 ماه وقت گذاشتیم اگر این معارضان نبود که کار را 20‌ماهه به اتمام می‌رساندیم.

در حاشیه افتتاح پل روشندلان، یکی از خبرنگاران از شهردار تهران پرسید که چرا اعضای شورای شهر پس از بازدید از تونل توحید زمان احداث و بهره‌برداری از این تونل را دهه فجر اعلام کرده‌اند، قالیباف گفت: معتقدم اگر اعضای شورای شهر بدانند این پروژه یک روز هم زودتر به اتمام خواهد رسید خوشحال خواهند شد.

شهردار تهران تصریح کرد: ما تمام تلاش خود را برای اجرای پروژه‌های عمرانی با تمام دقت و در کوتاه‌ترین زمان و کمترین هزینه‌ها خواهیم کرد.

وی در پاسخ به سؤالی در مورد اعمال محدودیت‌هایی که حین ساخت پل جوادیه به مردم اعمال می‌شود، ضمن عذرخواهی از مردم محله جوادیه و سایر شهروندانی که از این مسیر تردد می‌کنند، گفت: ما معتقدیم مردم شهر تهران نباید همواره پل‌های یکنواخت، سیمانی و یا بتنی را تجربه کنند، به همین دلیل طراحی زیبایی را برایش تعریف کردیم که در خاورمیانه بی‌نظیر است و اما در شرایط فعلی چاره‌ای جز اعمال این محدودیت‌ها نداریم و امیدواریم در آینده نزدیک با افتتاح این پل، یکی از گلوگاه‌های مهم شهر تهران با گشایش مناسبی روبه‌رو شود.

شهردار تهران همچنین از افتتاح پل تیرانداز در انتهای خیابان دماوند در آینده‌ای نزدیک خبر داد که به این ترتیب یکی از گلوگاه‌های شرقی تهران نیز با گشایش ترافیکی روبه‌رو خواهد شد.

یکی از خبرنگاران نظر شهردار تهران را در مورد اظهارنظر وزیر کشور پرسید که گفته بود مردم نباید عوارض شهری سنگین پرداخت کنند، قالیباف در پاسخ عنوان کرد: به‌نظر من پرداخت به‌موقع و بدون تاخیر عوارض از سوی دستگاه‌های دولتی یکی از راه‌های کاهش فشار اقتصادی به مردم است.

وی در عین حال اظهار‌داشت: پرداخت عوارض برای شهر لازم است، ضمن اینکه باید عدالت در آن رعایت شود مثلا این درست نیست که یک نفر در شمال تهران و یا مناطق تجاری 20کیلو زباله تولید می‌کند و یک نفر در مناطق جنوبی و خانه‌های 40 متری نیم‌کیلو زباله تولید می‌کند اما هر دو عوارض یکسان پرداخت کنند، بنابراین کار درست اصلاح روند اخذ عوارض از مردم است نه اینکه عوارض از مردم گرفته نشود.

کد خبر 92522

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز