یکشنبه ۲۲ شهریور ۱۳۸۸ - ۰۶:۲۵
۰ نفر

کریم اعظمی: ساعت 21 امشب ویژه‌ترین دیدار هفته ششم رقابت‌های لیگ برتر در ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز برگزار خواهد شد و تراکتورسازی و استقلال تهران در حضور بالغ بر 70 هزار تماشاگر تبریزی مقابل هم قرار خواهند گرفت.

 این درحالی است که تراکتور پس از 8 سال دوری از لیگ برتر دوباره بازی‌کردن در سطح اول فوتبال ایران را تجربه می‌کند و میزبانی یکی از  دو تیم  مطرح فوتبال ایران در تبریز پس از سال ها  برای تماشاگران متعصب این تیم  بسیار خوشایند است. شاگردان فراز کمالوند مقابل آبی‌پوشان تهرانی که در 5 بازی گذشته شکست نخورده‌اند و فقط یک بار دروازه شان باز شده است، شب سختی خواهند داشت. البته تراکتورسازی امیدوار است که با حضور تماشاگران خود در نهایت اولین شکست را به استقلال تهران تحمیل کند.

هر چند عملکرد تراکتور پس از گذشت 5 هفته قابل انتقاد نیست ولی تبریزی‌ها انتظار دارند که تیم محبوبشان به مرور زمان نتایج بهتری بگیرد. البته تراکتورسازی در فصل اخیر برخلاف پیش‌بینی‌ها با مشکلات مالی مواجه شده و هیات مدیره فقط یک میلیارد و 500 میلیون در اختیار باشگاه قرار داده و تاکید کرده که تراکتورسازی باید بقیه مخارج تیم را خودش تامین کند. این یک مشکل بزرگ برای ناصر شفق است و او در نهایت چاره‌ای نداشت جز اینکه شماره حسابی را در اختیار هواداران تراکتورسازی تبریز قرار دهد تا شاید از این طریق مشکلات مالی تیمش را تا حدودی حل کند.

استقلال و مشکل معترضان

همه چیز در استقلال به آرامی پیش می‌رود و شاگردان صمد مرفاوی که در 5 بازی گذشته شکستی را تجربه نکرده‌اند، به دنبال کسب امتیاز در این دیدار خارج از خانه هستند تا روند موفقیت‌آمیز خود را ادامه دهند. البته استقلال در فصل اخیر دو بار در خارج از خانه مقابل مقاومت‌سپاسی و ملوان قرار گرفته و موفق به پیروزی نشده‌، در ضمن خیلی‌ها معتقدند که مرفاوی در بازی‌های خارج از خانه تفکراتی محافظه‌کارانه دارد و فقط برای گرفتن تساوی تیمش را وارد زمین می‌کند. استقلال برای این بازی در خط دفاع و هافبک تغییر چندانی نخواهد داشت ولی به احتمال فراوان تغییراتی در خط حمله به وجود خواهد آمد. در بازی گذشته سیاوش اکبرپور و رضا عنایتی بازی چندان خوبی را از خود به نمایش نگذاشتند و همین موضوع باعث شد تا مرفاوی در نیمه دوم از آرش برهانی و مهدی سیدصالحی استفاده کند و در نهایت این تعویض‌ها منجر به برتری استقلال مقابل سایپا شد.

در بازی امشب مقابل تراکتور این احتمال وجود دارد که سیدصالحی و برهانی در ترکیب اصلی استقلال قرار بگیرند هر چند که عنایتی و اکبرپور در تمرینات چند روز اخیر آماده نشان داده اند تا مرفاوی برای چیدمان ترکیب اصلی دچار تردیدهایی شود. از طرفی سرمربی استقلال با مشکل اعتراض نیمکت‌نشین‌ها مواجه است و شاید این موضوع در هفته‌های آینده، مرفاوی را با بعضی از بازیکنان تیمش وارد چالش کند. بازیکنانی مثل حسین کاظمی، مهدی امیرآبادی و محمد محمدی نسبت به نیمکت‌نشینی خود معترض هستند و شاید این موضوع در آینده حاشیه‌هایی را به همراه داشته باشد.

 بدشانسی بزرگ  تراکتورسازی

پس از بازی با پیکان، اولین خبر بد برای تراکتورسازی محرومیت  محمد نصرتی به خاطر اخراج بود و حالا فراز کمالوند کاپیتان  و مهم‌ترین عنصر دفاعی‌اش را در اختیار نخواهد داشت. در ضمن عرفان اولروم مهاجم نیجریه‌ای تراکتورسازی در تمرین روز جمعه آسیب دید و به احتمال فراوان این مسابقه را از دست خواهد داد. از طرفی لئوناردو پیمنتا مهاجم برزیلی تراکتور هم به دلیل آسیب‌دیدگی، این بازی را از دست داده و جاسم کرار مهاجم عراقی تراکتور هم به دلیل اختلاف با مسئولان باشگاه در این دیدار غایب است. این یک بدشانسی بزرگ برای قرمزپوشان شهر تبریز است که باید در دیداری سخت، امشب مقابل استقلال قرار بگیرند.

استقلال 13 سال بدون شکست در تبریز

استقلال و تراکتورسازی تاکنون 21 بار در لیگ به مصاف هم رفته‌اند که سهم استقلال 13 برد و سهم تراکتور 2 برد بوده و 6 بازی هم با تساوی خاتمه یافته است. این دو تیم اولین بار در سال 54 باهم روبه‌رو شدند که در آن بازی تراکتورسازی یک بر صفر حریف خود را شکست داد. پیروزی تراکتورسازی در سال 75 برای دومین بار تکرار شد و پس از آن سال تاکنون استقلال مقابل تراکتور شکست نخورده است.

استقلال در 4 بازی آخر خود مقابل تراکتور پیروز بوده است. دیدار دو تیم در فصل 80 لیگ برتر در ورزشگاه آزادی  4بر صفر و در تبریز هم  یک بر صفر به نفع استقلال خاتمه یافت.استقلال در هفته ششم لیگ برتر برای بیست و هشتمین بار در طول تاریخ خود در تبریز به میدان می‌رود. استقلال اولین بار در فصل 52 لیگ تخت‌جمشید در تبریز  به میدان رفت و مقابل ماشین‌سازی به پیروزی رسید. این تیم در 23 بازی لیگ در تبریز 9برد، 9 تساوی و 5 باخت به‌دست آورده است.

همچنین در 4 بازی جام‌حذفی نیز 2 برد و 2 تساوی حاصل کار استقلال در تبریز بوده است. آبی‌پوشان تهرانی در دو باری که در ورزشگاه یادگار امام(ره) به میدان رفته‌اند، بدون باخت بوده‌اند. آخرین حضور استقلال در تبریز مربوط به فصل 81 لیگ برتر است که شهرآورد پایتخت در ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز برگزار شد و به تساوی یک بر یک انجامید.

کمالوند: امیدوارم اولین شکست را به استقلال تحمیل کنیم

فراز کمالوند در آستانه این مسابقه نگرانی‌های خاص خودش را دارد ولی ابراز امیدواری می‌کند که تیمش با وجود این مشکلات در نهایت 3 امتیاز را گرفته و طرفداران تراکتور را خوشحال کند.

  • بازی با استقلال را چطور می‌بینید؟

مشکل ما رویارویی با استقلال نیست بلکه خودمان مشکل داریم و همین موضوع نگرانی‌هایی را به وجود آورده است. همه می‌دانند که تراکتورسازی در این فصل مشکل مالی دارد و حتی خیلی از بازیکنان هنوز حق و حقوق فصل گذشته را دریافت نکرده‌اند. در ضمن چند بازیکن تاثیرگذار خود را هم در اختیار نداریم. محمد نصرتی محروم است، لئوناردو پیمنتا و عرفان اولروم به دلیل آسیب‌دیدگی این مسابقه را از دست داده‌اند و کرار جاسم هم به دلیل عدم دریافت حق و حقوقش، تصمیم گرفته که فعلا برای تراکتور بازی نکند. ما با مشکلات فراوان به مصاف استقلال می‌رویم ولی تلاش می‌کنیم تا 3 امتیاز را بگیریم.

  • ولی قبول دارید با این شرایط شانس کمی برای شکست دادن استقلال دارید؟

انسان با امید زنده است و ما هم امیدوار به شکست استقلال هستیم و نهایت تلاش‌مان را خواهیم کرد.

  • گویا باشگاه شماره حسابی به هواداران داده تا شاید کمک‌های مالی آنها وضعیت را تغییر دهد. اینطور نیست؟

بله و امیدواریم که هواداران تراکتورسازی کمک مالی کنند تا مشکلات برطرف شود. برای ما 50 میلیون هم غنیمت است.

  • استقلال را چطور می‌بینید؟

استقلال تیم بسیار بزرگی است و این فصل شکست نخورده و در 5 بازی هم فقط یک گل دریافت کرده است.

  • قبول دارید تیمی که استقلال را شکست بدهد مورد توجه قرار خواهد گرفت؟

بله، امیدوارم تراکتورسازی اولین تیمی باشد که استقلال را در لیگ برتر شکست می‌دهد.

  • فکر می‌کنید روز یکشنبه چند هزار نفر در استادیوم طرفدار استقلال باشند؟

همه جو تبریز را می‌دانند. بعید می‌دانم استقلال تماشاگری در این مسابقه داشته باشد.

مرفاوی: این سخت‌ترین بازی ماست

صمد مرفاوی در آستانه بازی با تراکتورسازی حرف‌هایش را اینگونه آغاز می‌کند:‌ «تصور می‌کنم بازی سختی داشته باشیم چون تراکتورسازی در خانه خودش از حمایت تماشاگران متعصب تبریزی بهره می‌برد و این شرایط را دشوار خواهد کرد. پس از گذشت 5 هفته از لیگ برتر فکر می‌کنم دیدار با تراکتورسازی در هفته ششم سخت‌ترین بازی ماست و امیدوارم در نهایت  با کسب 3 امتیاز زمین مسابقه را ترک کنیم.» مرفاوی در پاسخ به این سئوال که چرا استقلال در بازی‌های بیرون از خانه تدافعی بازی می‌کند، می‌گوید: «اصلا این حرف را قبول ندارم. ما در بازی مقابل مقاومت و ملوان هم هجومی بازی کردیم و همه دیدند که فرصت‌های بسیار خوبی برای گلزنی داشتیم که متاسفانه هدر رفت. حداقل از این دو بازی می‌توانستیم 4 امتیاز بگیریم.»

سرمربی استقلال در پاسخ به این سئوال که نتیجه بازی امشب مقابل تراکتورسازی را چطور پیش‌بینی می‌کنید، تاکید می‌کند: «نمی‌دانم چه خواهد شد ولی فقط برای برد به تبریز آمده‌ایم.» مرفاوی در پاسخ به این سئوال که آیا از غیبت چند بازیکن تاثیرگذار تراکتورسازی خوشحال نیستید، تاکید می‌کند: «من زیاد به این مسائل توجهی ندارم و فکر می‌کنم هر تیمی مقابل استقلال انگیزه‌اش نسبت به بازی‌های دیگر چند برابر است و این کار ما را سخت می‌کند.» مرفاوی در پایان حرف‌هایش در مورد احتمال تغییر در سیستم بازی استقلال و همچنین آرایش نفرات این تیم می‌گوید: «ما نقاط ضعف و قوت حریف و سبک بازی تراکتورسازی را آنالیز کردیم و به هر حال تغییراتی در این مسابقه خواهیم داشت که ترجیح می‌دهم در مورد آن واضح صحبت نکنم.»

کد خبر 90321

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز