همشهری آنلاین: شمار تلفات حمله هوایی نیروهای ناتو به تانکرهای ربوده شده سوخت این سازمان در شمال افغانستان به 90 تن رسید

به گزارش ایسنا، یک فرمانده ناتو گفت: تعداد زیادی از شبه‌نظامیان در حمله به این تانکرها در نزدیکی دهکده عمر خل در استان قندوز کشته یا زخمی شده‌اند. یک افسر پلیس افغان تعداد کشته شدگان را 90 تن شامل 40 غیرنظامی که برای جمع‌آوی سوخت داخل این تانکرها آمده بودند، اعلام کرد.

غلام محی‌الدین، از افسران پلیس محلی گفت: مبارزان طالبان تانکرها را برای عبور از رودخانه قندوز متوقف کرده بودند.

یک افسر ارتش ناتو گفت: جنگنده‌های ناتو با بمباران این دو تانکر آنها را منهدم کردند ابتدا اطمیان حاصل کردیم که این تانکرها در منطقه مسکونی قرار ندارند. ناتو و نیروهای افغان سرگرم بررسی دلایل مرگ غیرنظامیان هستند.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان گفت که شبه‌نظامیان این دو تانکر را که از تاجیکستان عازم کابل بودند، ربودند. زمانیکه ربایندگان سعی کردند این تانکرها را از رودخانه قندوز عبور دهند تانکرها در گل فرو رفتند به همین دلیل تصمیم به خالی کردن سوخت درون آنها گرفتند. حدود 500 تن از روستاییان منطقه برای جمع آوری بنزین به رغم هشدارها در کنار این تانکر تجمع شده بودند که در نتیجه این حمله کشته یا مجروح شدند.

محمد عمر، فرماندار قندوز نیز آمار تلفات را 90 تن اعلام کرد و گفت که یک فرمانده محلی طالبان و دو چچنی در میان کشته‌شدگان هستند. بسیاری از اجساد چنان سوخته که قابل شناسایی نیستند.

پیتر گالبرایت، معاون رئیس هیئت سازمان ملل در کابل گفت: از گزارش مرگ غیرنظامیان در قندوز بسیار متاسف شدم باید تلاش‌های بیشتری برای نجات جان زخمی‌ها و پرداخت غرامت به خانواده قربانیان انجام شود.

کد خبر 89488

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز