همشهری آنلاین: شبکه خبری YTN کره‌جنوبی با انتشار گزارشی در روز دوشنبه 13 ژوئیه مدعی شد که کیم یونگ ایل رهبر کره شمالی به بیماری سرطان لوزالمعده مبتلا است.

الجزیره گزارش داد که این شبکه متعلق به کره جنوبی اخبار خود درباره آخرین وضعیت جسمانی کیم یونگ ایل را از منابع جاسوسی کره جنوبی، چین و آمریکا کسب کرده است.

بر مبنای گزارش این خبرگزاری، پزشکان در ماه اوت سال گذشته بیماری سرطان کیم یونگ ایل را گزارش داده بودند. در همان زمان نیز شایع شد که وی دچار سکته مغزی شده است.

شبکه YTN در ادامه گزارش خود در این باره به نقل از منابع پزشکی در پکن پایتخت چین افزوده است که با توجه به آنکه میزان مرگ در مبتلایان به سرطان لوزالمعده در سنین پیری بسیار بالا است، احتمال دارد کیم یونگ ایل نیز بیش از 5 سال زنده نماند.

وضعیت جسمانی کیم یونگ ایل از اسرار حکومتی در کره شمالی محسوب می‌شود و از این رو هیچگاه نمی‌توان با قطعیت در این باره به اظهار نظر پرداخت.

منابع غربی سال گذشته ادعا کرده بودند کیم دچار سکته مغزی شده، خبری که هیچگاه رسما از سوی دولت کره شمالی مورد تائید قرار نگرفت.[کیم یونگ ایل جراحی مغز شد]

انتشار این گزارش از سوی شبکه خبری کره جنوبی،  نگرانی‌ درباره آینده رهبری کره شمالی در محافل سیاسی شرق دور آسیا را در پی آورده است، زیرا اکنون تنش‌های سیاسی در این منطقه به دلیل اقدامات آمریکا  در بازرسی از کشتی‌های کره شمالی و اقدام متقابل دولت پیونگ یانگ مبنی بر انجام آزمایشات موشکی افزایش یافته‌‌اند.

کد خبر 85392

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز