پنجشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۲:۰۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: مایکروسافت اعلام کرد سیستم عامل جدید خود را روز 22 اکتبر (30 مهر) راه‌اندازی می‌کند.

خبرگزاری اتریش از سانفرانسیسکو گزارش داد، مایکروسافت در حالی نسخه جدید ویندوز خود را به طور رسمی به بازار عرضه می‌کند که با چالش فزاینده‌ای از جانب گوگل، اپل و سیستم عامل لینوکس مواجه است.

بزرگ‌ترین شرکت نرم‌افزاری جهان ویندوز 7 را درست 33 ماه پس از عرضه ویندوز ویستا منتشر می‌کند که قرار بود به شکل گسترده به خاطر سخت‌افزارهای مورد نیازش با اقبال اندکی مواجه شد. [فریب نسخه هک شده ویندوز 7 را نخورید]

هیچ قیمتی برای ویندوز 7 اعلام نشده است، اما اعلام تاریخ آن خبر خوبی برای صنایع رایانه‌ای محسوب می‌شود. این صنعت باید دستگاه‌هایی را به بازار ارایه دهند که امکان اجرای نرم‌افزار جدید را فراهم آورد.

مایکروسافت همچنین اعلام کرد آپگریدهایی را برای برنامه جدید به مشتریانی ارایه می‌دهد که ویندوز ویستا را از ماه ژوئیه به بعد خریداری کردند. [سرویس پک 2 ویندوز ویستا رسید]

اعلامیه مایکروسافت در حالی منتشر شد که دو شرکت رایانه‌ساز تایوانی ایسوس و ایسر اعلام کردند لپ‌تاپ‌هایی را به بازار می‌فرستند که با سیستم عامل آندروئید گوگل کار می‌کنند. این سیستم عامل ابتدا برای تلفن‌های همراه طراحی شده بود.

با این وجود تخمین زده می‌شود90 درصد رایانه‌های شخصی در جهان از سیستم‌های عامل ویندوز استفاده می‌کنند و برنامه‌های رقیب از اپ و لینوکس اپن سورس به طور مداوم سهم خود را از این بازار افزایش می‌دهند.

کد خبر 82800

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز