دوشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۳:۵۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: تیم ملی فوتبال ایران در بازی دوستانه مقابل تیم ملی چین یک بر صفر شکست خورد

به گزارش همشهری آنلاین، تیم ملی ایران که پیش از بازی مهم خود مقابل کره شمالی به مصاف تیم ملی چین رفته بود از خود چهره یک تیم تشنه پیروزی را نشان نداد.

اگر چه در اکثر اوقات نیمه اول توپ در اختیار تیم ایران بود اماپرسینگ تیم ملی چین باعث شده بود که ملی پوشان ایران بیشتر در میانه میدان توپ را به گردش درآورند و تعداد پاس‌های رو به عقب بازیکنان بسیار بیشتر از پاس‌های رو به سوی دروازه چین بود.
این شیوه بازی باعث شد که ملی پوشان ایران تقریبا هیچ صحنه خطرناکی بر روی دروازه حریف نداشته باشند.

چینی‌ها اگر چه بیش از حریف خود برای گل زدن اشتیاق داشتند اما در نیمه اول آنها نیز نتوانستند حرکت در خور توجهی از خود نشان دهند. گل چینی‌ها در لحظات آخر نیمه اول و از روی یک ضربه ایستگاهی به دست آمد. جای گیری نامناسب خط دفاعی باعث شد تا شوت بازیکن را رحمتی به سختی دفع کند اما همین دفع ناقص توپ را روی خط دروازه کاشت و " ژائو لین" فوروارد چینی توانست بدون دردسر تیم خود را پیروز این میدان سازد.

در نیمه دوم هر دو تیم دست به تغییرات متعدد زدند. این تغییرات به نفع چینی‌ها بود و آنها در این نیمه هجومی‌تر بازی کردند و اگر خوش‌شانسی رحمتی نبود ضربه سر بازیکن چین می‌توانست گل دوم را برای آنها به ارمغان آورد اما این توپ به تیر عمودی دروازه برخورد کرد.
به این ترتیب افشین قطبی که در نخستین بازی‌اش به عنوان سرمربی تیم ملی ایران توانسته بود از سد تیم جوان اندونزی با نتیجه 5 بر صفر پیروز میدان باشد [اولین پیروزی تیم ملی با قطبی] در دومین بازی، شکست را  پذیرا شد

کد خبر 82648

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز