همشهری آنلاین: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر شنبه 15 فروردین در دیدار آقای هوگو چاوز رئیس جمهور ونزوئلا و هیأت همراه، با تجلیل از مواضع شجاعانه و عدالتخواهانه و همچنین مردم دوستی آقای چاوز خطاب به وی تأکید کردند:

روی کار آمدن دولت شما در ونزوئلا فصل تازه ای در تاریخ منطقه امریکای لاتین بود و شهامت دولت و مردم ونزوئلا، اعتماد به نفس را در مردم این منطقه بوجود آورده است 

به گزارش واحد مرکزی خبر، ایشان با قدردانى از موضع گیرى شجاعانه رئیس جمهور و دولت ونزوئلا در قضیه غزه و قطع ارتباط با رژیم صهیونیستى خاطرنشان کردند: کارى که دولت ونزوئلا انجام داد در واقع وظیفه دولت‌هاى اروپایى بود که مدعى طرفدارى از حقوق بشر و حمایت از انسان‌ها هستند ولى متأسفانه دولت‌هاى مدعى اروپایى در جریان کشتار مردم غزه، در نقطه مقابل حرکت کردند.

رهبر انقلاب اسلامی، امریکا را شریک جرم رژیم صهیونیستى در فجایع غزه دانستند و با اشاره به خشم دولت هاى مستکبر از مواضع دولت ونزوئلا در جنگ غزه افزودند: خشم  دولت‌هاى استکبارى و موضع گیرى آنها بر ضد ما، نشان دهنده تأثیرگذارى وجود ماست.

حضرت آیت الله خامنه‌اى همچنین با اشاره به جنجال تبلیغاتى که از چند سال پیش درخصوص انرژى هسته‌اى ایران به راه افتاده است و همچنان ادامه دارد، خاطرنشان کردند: در این قضیه نیز، عصبانیت جبهه استکبار نشان مى‌دهد دستیابى ایران به فناورى انرژى هسته‌اى یک اقدام مؤثر در تقویت جبهه حق در جبهه گیرى هاى جهانى است.

ایشان تأکید کردند: غربى‌ها به خوبى مى‌دانند که ما به دنبال بمب‌اتم نیستیم اما عصبانیت آنها به این دلیل است که یک کشور بدون اجازه آنها به این فناورى دست پیدا کرده است.

رهبر انقلاب اسلامى با تأکید بر اینکه همه کشورهایى که توانایى دستیابى به انرژى  هسته‌اى را دارند باید به این سمت بروند خاطرنشان کردند: با توجه به محدود بودن منابع نفت و لزوم بهره بردارى صحیح از منافع فراوان آن، چاره‌اى جز حرکت به سمت انرژى‌هاى نو از جمله انرژى هسته اى به عنوان سالم ترین راه تولید انرژى وجود ندارد.

حضرت آیت الله خامنه‌اى در بخش دیگرى از سخنان خود روابط ایران و ونزوئلا را در زمینه‌هاى مختلف خوب ارزیابى کردند و افزودند: با وجود این روابط خوب، ظرفیت هاى دو کشور براى گسترش همکارى ها زیاد است و زمینه تبدیل روابط دو جانبه به روابط چند جانبه در      عرصه‌هاى بین‌المللى و منطقه‌اى وجود دارد.

رهبر انقلاب اسلامى اعتماد و حمایت مردمى رئیس جمهور ونزوئلا را نعمت و فرصت بزرگى براى دولت ونزوئلا خواندند و تأکید کردند: هنگامى که دولتى پشتوانه مردمى داشته باشد مى‌تواند قاطعانه در مقابل قدرت‌ها بایستد که این شرایط و نعمت الهى در ونزوئلا و همچنین در ایران وجود دارد.

در این دیدار که آقاى احمدى نژاد رئیس جمهور نیز حضور داشت آقاى هوگو چاوز رئیس جمهور ونزوئلا با ابراز خرسندى فراوان از دیدار مجدد با رهبر انقلاب اسلامی، خود را پیرو و شاگرد انقلاب اسلامى و رهبران آن دانست و گفت: ما از تجربیات سیاسى دولت و مردم ایران براى ایستادگى در مقابل دشمنان خارجى و امپریالیسم بسیار درس گرفته‌ایم و همچنان با قوت به مبارزه براى حفظ استقلال خود ادامه خواهیم داد.

وى گفتگوهاى کارى خود با رئیس جمهور کشورمان را بسیار مفید و سازنده خواند و افزود: در این گفتگوها درخصوص نقشه راه همکارى‌هاى ده ساله جمهورى اسلامى ایران و ونزوئلا توافق شد و امیدواریم همکارى‌هاى دو کشور بیش از پیش گسترش یابد.

کد خبر 78144

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار امام و رهبری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز