همشهری آنلاین: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمودند: به علت اقتدار ملت ایران، خطر تهاجم نظامی دشمن بسیار کم است

اما مخالفان سرافرازی و پیشرفت ایران، در تهاجمی خطرناک‌تر و پیچیده‌تر، مرزهای ایمانی، عقیدتی و فرهنگی را هدف گرفته‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز در دیدار پرشور خانواده های صبور و سرافراز شهیدان و جانبازان استان کردستان، آحاد مردم بویژه جوانان را به زنده و برجسته نگه داشتن  یاد و خاطره شهدا و هوشیاری در مقابل تهاجم نرم دشمنان به مرزهای ایمانی، عقیدتی و فرهنگی فراخواندند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی عطر شهادت را شمیم بهشتی جاری در سراسر ایران خواندند و افزودند: شهیدان استان کردستان مظلوم‌تر از دیگر شهدا هستند همچنانکه خانواده های آنان نیز علاوه بر صبر و استقامت در فراق عزیزانشان، در مقابل فشارهای روحی و سیاسی ضدانقلاب ایستادگی مضاعف کردند و با روسیاه کردن دشمنان و ایادی آنان، رتبه بالایی را در امتحان بزرگ الهی ملت ایران نصیب خود ساختند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با ذکر دیدار با پدر پرافتخار و پرعظمت 6 شهید کردستانی در سفر گذشته خود به این استان، افزودند: مردم این خطه در عین حال که در عطوفت و مهربانی و مهمان نوازی سرآمد هستند به استواری و شجاعت و دلاوری نیز مشهورند و آن پدر معظم که 6 فرزندش را در جبهه های جنگ و بمباران دشمن از دست داده بود نمود این حقیقت زیبا به شمار می رود.

ایشان با تجلیل از حماسه آفرینی جوانان مؤمن کردستانی در دو جبهه مقابله با ضدانقلاب و دشمن بعثی خاطرنشان کردند: جوانان این استان در عملیات فاو و دیگر عملیات دفاع مقدس، دوش به دوش دیگر جوانان میهن مجاهدت می‌کردند که عظمت و قدرت درونی ملت ایران نیز متکی بر همین مجاهدتهاست و پروردگار کریم به پاس همین فداکاریها، باب جهاد را که مختص اولیای خاص خداست برروی شهیدان این ملت گشوده است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی، تداوم افتخار به شهیدان والامقام را وظیفه‌ای همگانی دانستند و افزودند: همانگونه که به دلاوری مردان بزرگ صدر اسلام افتخار می‌کنیم باید به دلیری و شهامت شهیدان خویش مفتخر باشیم و یاد آنها را همواره زنده و برجسته نگاه داریم.

ایشان، حفظ روحیه مجاهدت را دومین وظیفه همگانی برشمردند و خاطرنشان کردند: البته به علت اقتدار ملت ایران، خطر تهاجم نظامی دشمن بسیار کم است اما مخالفان سرافرازی و پیشرفت ایران، در تهاجمی خطرناک‌تر و پیچیده‌تر، مرزهای ایمانی، عقیدتی و فرهنگی را هدف گرفته‌اند که لازم است آحاد ملت بخصوص جوانان در مقابل تهاجم فرهنگی و نرم دشمن، کاملاً هوشیار و بیدار باشند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به حضور پایگاه‌های دشمنان در پشت مرزهای کشور افزودند: استکبار و صهیونیزم از این گونه مراکز برای فعالیتهای کاملاً خصمانه اما اصطلاحاً نرم استفاده می‌کنند که مقابله با این توطئه هوشیاری عمومی را می‌طلبد.

ایشان بار دیگر عوامل آگاه یا ناآگاهی را که به بهانه های مختلف، در میان صفوف بهم فشرده ملت، ایجاد تفرقه می‌کنند، سرانگشتان دشمن نامیدند و تأکید کردند: خوشبختانه ملت ایران آب دیده و بیدار است و با تقویت علمی - اقتصادی، فناوری و بالاتر از همه تقویت ایمانی خود، بر هرگونه توطئه بیگانگان پیروز خواهد شد و به فضل الهی و اتکا به جوانان خود در آینده‌ای نه چندان دور، به جایگاهی خواهد رسید که هیچ دشمنی حتی هوس تهاجم نظامی - سیاسی و اقتصادی به ایران عزیز را به ذهن خود راه ندهد.

در ابتدای این دیدار فرزند یکی از شهیدان خیرمقدم گفت و فرزند شهید دیگری متن پراحساسی در وصف حضور رهبر انقلاب اسلامی در کردستان قرائت کرد.
گروه سرود فرزندان شاهد استان کردستان هم به اجرای برنامه پرداخت

کد خبر 81243

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار امام و رهبری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز