همشهری‌آنلاین: حمله مسلحانه به دانشکده پلیس در شهر لاهور پاکستان سرکوب شد

حمله مسلحانه به دانشکده پلیس لاهور در پاکستان با گلوله باران شدید این دانشکده که افراد مسلح با حمله به آن حدود چهل نفر را به گروگان گرفته بودند پایان یافت.

مشاور نخست وزیر پاکستان در امور کشور گفت: عملیات نظامیان پاکستان در مرکز آموزشی پلیس در حومه شهر لاهور با موفقیت پایان یافت.

شبکه انگلیسی خبری داون پاکستان به نقل از "رحمان ملک" اعلام کرد: نظامیان پاکستان توانستند با نفوذ به داخل ساختمان، تروریست‌ها را هدف قرار دهند.

A Pakistani police officer carries his injured colleague to an armored car in the compound of a police training school on the outskirts of Lahore, Pakistan, Monday, March 30, 2009.

وی افزود: یکی از تروریستهایی که توسط ماموران امنیتی پاکستان دستگیر شده از اهالی ایالت سرحد پاکستان و پشتون زبان است و چهار تروریست دیگر کشته شده‌اند.

این مقام پاکستان گفت: نظامیان و ماموران امنیتی، کنترل کامل ساختمان آموزشی پلیس در حومه شهر لاهور را بدست گرفته‌اند.

با این حال منابع خبری پاکستان می‌گویند بیشتر تروریست‌ها که گفته می‌شود تعداد آنها دستکم 12 نفر بوده‌اند در درگیری با نظامیان پاکستان کشته شده‌اند

Policemen lie injured at the site of a shooting near a police training centre in Lahore March 30, 2009

به گزارش شبکه تلویزیونی بی بی سی پس از هشت ساعت درگیری و دخالت نیروهای نظامی و استفاده از هلیکوپترهای جنگی این "حمله تروریستی" پایان یافته است.

یک افسر ارشد پاکستانی که نیروهایش در بازپس‌گیری دانشکده افسری شرکت داشته‌اند گفت این مرکز آموزشی از وجود تروریست‌ها پاکسازی شده است.

به گفته خبرنگار بی بی سی در لاهور قبل از ورود نیروهای زبده ارتش و پلیس پاکستان به داخل این مرکز آموزشی به مدت ده دقیقه این مرکز به شدت گلوله باران شد.
امبولانس‌ها برای انتقال مجروحان این عملیات وارد محوطه دانشکده افسری پلیس شده‌اند.

تعداد کشته و زخمی‌ها حدود یکصد و بیست نفر اعلام شده است. ماموران پلیس که خود را به پشت بام این مرکز رسانده‌اند با شلیک هوایی، پیروزی خود را جشن گرفته‌اند

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا چند روز پیش استراتژی جدید این کشور را در مبارزه با طالبان و القاعده اعلام و در آن بر ناامن کردن منطقه برای این گروه تاکید کرد.

[متن سخنرانی اوباما درباره راهبرد جدید آمریکا در افغانستان]

در همین حال روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز هم خبر داده بود که با تغییر استراتژی آمریکا در کابل و اسلام آباد، طالبان در هر دو کشور پاکستان و افغانستان برای مقابله با نیروهای خارجی متحدتر شده‌اند

[اتحاد طالبان پاکستان و افغانستان علیه راهبرد آمریکا]

کد خبر 77873

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز