سه‌شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۶:۱۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: کنگره جهانی تلفن همراه با حضور بزرگترین تولید کنندگان تلفن همراه در شهر بارسلونا اسپانیا شروع به کار کرد.

پیش‌بینی می‌شود که بحران مالی جهان تأثیر چشم‌‌گیری بر تعداد بازدید‌کنندگان بخش نمایشگاه این کنگره نداشته باشد.

نرم‌افزارهای معرفی شده در WMC

یکی از خبرهای پر سرو صدای این کنگره معرفی فروشگاه‌های نرم‌افزار تلفن همراه بود. موفقیت فروشگاه برنامه‌های اپل، مایکروسافت و نوکیا را به قدم گذاشتن در این عرصه ترغیب کرده‌است.

این دو شرکت قدرتمند در زمینه ساخت گوشی‌تلفن همراه امروز به طور رسمی فروشگاه‌های نرم‌افزار خود را معرفی کردند.

از ماه می 2009، فروشگاه نوکیا به نام Ovi Store نرم‌افزارها و مطالب چندرسانه‌ای را برای کاربران مناطق مختلف جهان تهیه می‌کند. Ovi سرویس فعلی نوکیا به نام !Download را همراه با سرویس چند رسانه‌ای MOSH و با مفهوم فروشگاه نرم‌افزار موبایل (Apps Store) به کاربران عرضه می‌کند.

در سه ماهه آخر سال 2009 نیز فروشگاه مایکروسافت با نام Windows Phones شروع به کار خواهد کرد.[مایکروسافت ویندوز موبایل را جلا می‌دهد]

یکی دیگر از ابزارهایی که توسط مایکروسافت معرفی شده‌ و احتملاً فصل جدیدی را در رقابت این شرکت در بازار موبایل باز خواهد کرد، قابلیت هم‌زمان سازی (Synchronization) سیستم عامل ویندوز موبایل در فضای پردازش ابری است.

از سال 2008 که بحث بر سر فروشگاه اپل با نام AppStore در کنگره جهانی موبایل در بارسلونا بالا گرفت، شرکت‌های زیادی از جمله سامسونگ و Research In Motion لبک‌بری به دنبال تحقیق در این زمینه رفتند.

شرکت ادوبی (Adobe) هم فلش پلیر نسخه 10 خود را برای تلفن‌های هوشمند معرفی کرد. در این نمایشگاه فلش پلیر 10 بر روی اندروید گوگل، ویندوز موبایل و نوکیا S60 تست می‌شود. این نرم‌افزار نسبت به نسخه‌های قبلی توانایی بیشتری در نمایش متن بر روی صفحه‌های کوچک موبایل دارد.

در بخش دیگر این کنگره شرکت eBay که صاحب نرم‌افزار Skype است از قراردادی با شرکت نوکیا برای نصب این نرم‌افزار بر روی گوشی‌های ساخت نوکیا خبر داد. به این ترتیب از سه‌ماهه سوم سال 2009 گوشی نوکیا مول N97 اولین دستگاه نوکیا با Skype خواهد بود.

گوشی‌های معرفی شده در کنگره

از گوشی‌های تلفن همراه معرفی شده در کنگره جهانی موبایل می‌توان به مدل N86

ساخت شرکت نوکیا اشاره کرد که با دارا بودن دوربین 8 مگاپیکسلی قدرتمند، توجه بازدیدکنندگان زیادی را به خود جلب کرده‌است. گفتنی است که سرعت شاتر دوربین این گوشی تلفن یک هزارم ثانیه است. لنر واید و دو فلاش LED بسیار دقیق این گوشی را بسیار منحصر بفرد کرده‌است. گفتنی است که سرعت ظبط و پخش ویدئو در این گوشی 30 فریم بر ثانیه است.

سیستم عامل این گوشی، نسخه سوم s60 می‌باشد. در این گوشی به جای استفاده از قاب پلاستیکی بر روی صفحه نمایش، از شیشه مقاوم در برابر ضربه و خراش استفاده شده‌است و نوار فلزی از جنس استیل در دور این قاب زیبایی خاصی به این گوشی بخشیده‌است.

سامسونگ نیز مدل HD گوشی Omnia خود را معرفی کرد. این گوشی فرمت‌های Xvid و DivX را با وضوح بالا (HD) نمایش می‌دهد.[سامسونگ گوشی اکولوژیک به بازار ‌فرستاد]

Omnia HD همچنین دارای سیستم عامل s60 سیمبین، نسخه 5 است و صفحه نمایش 3.7 اینچی آن 640 در 360 پیکسل دقت دارد.

این گوشی دارای 16 گیگابایت حافظه داخلی است و قابلیت ارتقاء تا 32 گیگابایت با دریافت کارت حافظه MicroSDHC را دارد.

HTC که سال بسیار موفقی را پشت سر گذاشته‌است، با دو گوشی تلفن جدید سری Touch Diamond و Touch Pro به کنگره جهانی موبایل آمده است. این دو گوشی از سیستم عامل ویندوز موبایل 6.5 استفاده می‌کنند و با بهره‌گیری از سیستم نمایش TouchFLO3D، مشکلات نمایش برنامه‌ها در ویندوز موبایل را برطرف کرده‌اند.

Diamond2 اچ‌تی‌سی دارای صفحه نمایش دقیق 3.2 اینچی و 13.7 میلی‌متر ضخامت است در حالی که در Pro2 با وجود صفحه نمایش 3.6 اینچی از یک صفحه کلید QWERTY بزرگ نیز استفاده شده‌است.

اچ‌تی‌سی تا تابستان امسال این دو گوشی را به بازارهای جهانی عرضه می‌کند.

در بخش دیگر محصولات اچ‌تی‌سی، گوشی تلفن همراه جدیدی به نام Magic توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب کرده‌است. این تلفن که رقیب اصلی اچ‌تی‌سی Dream با سرویس T1 خواهد بود، با بهره‌گیری از سیستم عامل اندروید گوگل، از پشتیبانی سرویس موبایل Vodafone برخوردار است و در انگلستان، اسپانیا، آلمان، فرانسه و ایتالیا عرضه می‌شود.

تنها تفاوت کاربردی این دو گوشی در عدم وجود صفحه کلید و طراحی بسیار زیبای Magic است.

در چند سال گذشته شرکت LG گوشی‌های موبایل تقریباً خوبی را به بازار روانه کرد و امسال در کنگره جهانی موبایل، با رونمایی از یک تلفن همراه با بدنه شفاف، حضور خود در بازار موبایل را تثبیت کرده‌است.

این تلفن که GD900‌ نام دارد اولین گوشی همراه با بدنه شفاف است و با یک هدست بسیار ظریف و زیبا به نام HBM-M580 طرفداران زیادی برای خود جمع کرده‌است.

شارژرهای یکسان، گازهای گلخانه‌ای کمتر

انجمن GSM  که برگزار کننده این کنفرانس است، خبر از همکاری با 17 شرکت سازنده و سرویس دهنده موبایل برای ساخت ابزار شارژ متحد برای تلفن‌های همراه تا سال 2012 داده‌است.

به این ترتیب ورودی و ابزار شارژ تمام گوشی‌های موبایل یکسان می‌شود و دیگر نیازی به خریدن چندین شارژر برای گوشی‌های مختلف نیست.

GSMA پیش‌بینی کرده‌است با این حرکت میزان گازهای گلخانه‌ای تولید شده از ساخت شارژر‌های موبایل از 21.8 به 13.6 میلیون‌تن در سال کاهش خواهد یافت.

شارژرهای جدید دارای اتصالات USB بوده و تا 50 درصد از میانگین شارژرهای فعلی کم مصرف‌تر خواهند بود

کد خبر 75502

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز