چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۸۷ - ۰۴:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: لوئیز فلیپه اسکولاری، سرمربی برزیلی چلسی لندن، پس از ۷ ماه فعالیت اخراج شد.

 او که در مسابقات جام ملت‌های اروپا در سال ۲۰۰۸ سرمربی پرتغال بود، قصد داشت با چلسی، عنوان قهرمانی لیگ انگلیس و لیگ قهرمانان اروپا را کسب کند.
 دوران سرمربی‌گری لوئیز فلیپه اسکولاری در باشگاه چلسی لندن، پس از تنها ۷ ماه خاتمه یافت. ظاهرا رومن آبراموویچ، میلیارد روسی و صاحب این باشگاه، و دیگر مسئولین چلسی چاره‌ای جز این ندیده‌اند که با اخراج اسکولاری گامی در راه بهبود وضعیت تیم بردارند.

هیأت رئیسه‌ باشگاه در توضیح این اقدام ناگهانی، در سایت اینترنتی این باشگاه تصریح کرده است: «برای آن‌که بتوانیم در این فصل بر سر کسب عنوان با دیگر تیم‌ها رقابت کنیم، گزینه‌ای جز این نداشته‌ایم که دست به تعویض مربی بزنیم. به نظر می‌رسید که نتایج و عملکرد تیم در یکی از لحظات کلیدی این فصل، سیری نزولی می‌پیماید.» 

هدایت بازیکنان چلسی لندن به طور موقت در دست ری ویلکینس، کمک‌مربی اسکولاری خواهد بود تا سرمربی جدیدی سکان این کشتی بحران‌زده را عهده‌دار شود. با اخراج اسکولاری، بازار حدس و گمانه‌زنی درباره جانشین او به سرعت داغ شده است.

به گزارش رسانه‌های بریتانیا، یکی از نامزدهای پست سرمربی‌گری چلسی، جان‌فرانکو زولا، سرمربی کنونی وست‌هام یونایتد است که خود زمانی در خدمت چلسی بوده و یکی از ستاره‌های درخشان این باشگاه محسوب می‌شده است. 

چلسی در آخر هفته‌ای که گذشت، در برابر هال‌سیتی، یکی از تیم‌های صعودکننده به لیگ دسته اول در این فصل، تنها به تساوی بدون گل دست یافت و در حال حاضر با هفت امتیاز کمتر از منچستر یونایتد، صدرنشین جدول، به رده چهارم لیگ برتر سقوط کرده است. 

به گزارش دویچه وله، فلیپه اسکولاری در جام جهانی ۲۰۰۲ کره و ژاپن، به همراه تیم ملی فوتبال برزیل، عنوان قهرمانی جهان را کسب کرد و پس از آن سرمربی‌گری تیم ملی فوتبال پرتغال را برعهده گرفت. کسب عنوان چهارم جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان، از دیگر موفقیت‌های این مربی ۶۰ ساله به شمار می‌رود. 

جالب توجه آن‌که، هیأت رئیسه چلسی، علیرغم اخراج اسکولاری خاطرنشان کرده است: «فلیپه عناصر مثبت زیادی را وارد باشگاه ما کرد و ما بسیار متأسف هستیم که همکاری او با باشگاه ما این چنین کوتاه بود.» 

ناگفته نماند که اسکولاری نزد بازیکنان چلسی نیز از محبوبیت زیادی برخوردار بود و با این تیم، فصل جاری لیگ برتر را با قدرت‌نمایی آغاز کرده بود، اما به تدریج ضعف‌های زیادی از خود نشان داد و حتی در خانه خود، در پیکار با رقبایی سرسخت چون آرسنال لندن و اف.ث. لیورپول، شکست خورد.

کد خبر 75064

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز