چهارشنبه ۲ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۷:۳۳
۰ نفر

گروه حوادث: اعضای باند قاچاق که با تعبیه محفظه‌ای مخفی در کف وانت، محموله‌های سیگار قاچاق را از مناطق مرزی کشور به پایتخت قاچاق می‌کردند، در عملیات ضربتی پلیس دستگیر شدند.

مدتی قبل ماموران پلیس از طریق تماس تلفنی مرد ناشناسی در جریان فعالیت یک باند قاچاق کالا در پایتخت قرار گرفتند و بررسی‌های تخصصی برای شناسایی اعضای این باند را آغاز کردند.

تحقیقات اولیه نشان می‌داد اعضای این باند بعد از انتقال محموله‌های قاچاق از جنوب کشور به پایتخت، آنها را به انباری در حوالی بازار بزرگ تهران منتقل کرده و سپس در سطح شهر توزیع می‌کنند.

با این اطلاعات جست‌وجوی کارآگاهان برای شناسایی این انبار آغاز شد و ماموران از طریق اطلاعاتی که مرد ناشناس در اختیار آنها قرار داده بود موفق شدند محل انبار را شناسایی کنند.

در حالی که اکیپ‌های ویژه پلیس این محل را به‌صورت نامحسوس زیر نظر داشتند، 2 خودروی وانت مقابل انبار توقف کردند و کارگران شروع به انتقال بسته‌های سیگار از خودروهای وانت به داخل انبار کردند. ماموران با مشاهده این صحنه وارد عمل شدند و در یک عملیات ضربتی متهمان را دستگیر کردند.

با کشف بیش از هزار باکس انواع سیگار قاچاق که فاقد هولوگرام بودند یا هولوگرام‌های جعلی داشتند، متهمان به اداره آگاهی منتقل شدند و در بازجویی‌ها به قاچاق سیگار اعتراف کردند.

رئیس پلیس آگاهی تهران با بیان این خبر گفت: ماموران در جریان بازرسی وانت‌هایی که محموله قاچاق را به تهران منتقل کرده بودند، با محفظه‌ای مواجه شدند که در کف یکی از خودروها تعبیه شده بود و محلی برای جاسازی محموله قاچاق به شمار می‌رفت.

وی ادامه داد: با کشف این محموله و دستگیری متهمان، انبار مورد نظر به دستور بازپرس پرونده پلمب و برای اعضای این باند قرار قانونی صادر شد.

وی همچنین از شهروندان خواست درصورت اطلاع از فعالیت‌های باندهای قاچاق و مشاهده موارد مشکوک در زمینه قاچاق کالا و ارز با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 تماس بگیرند.

کد خبر 73605

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز