همشهری‌آنلاین: نخستینه‌های مطبوعات زیر نظر سیدفرید قاسمی و توسط انتشارات سازمان اسناد و کتابخانه ملی منتشر شد

مجموعه سه جلدی "نخستینه های مطبوعات" که در برگیرندة گزیده‌ای از شماره‌های اول نشریه‌های عهد قاجار زیر نظر سید فرید قاسمی و توسط انتشارات سازمان اسناد و کتابخانه ملی منتشر شد.

به گزارش همشهری‌آنلاین در این مجموعه که توسط شورای ساماندهی و اطلاع رسانی میراث مطبوعات ایران و زیر نظر سید فرید قاسمی تهیه و تنظیم شده، تصویر شماره اول حدود300 روزنامه عهد قاجار در سه مجلد و بر اساس حروف الفبا آورده شده است.

در بخشی از پیشگفتار این کتاب آمده است: "نقش مطبوعات به دلیل انعکاس و تحلیل و گزارش به روز و مستمر رخدادها در ارائه تصویری از سیر تحولات جاری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، تا آنجا که هر تحلیلگر مطالعات تاریخی برای مطالعه موضوعات مربوط به هر دوره و همچنین بررسی سیر تحول در هر زمینه ناگزیر به مراجعه به مطبوعات آن دوره است.

سازمان اسناد و کتابخانه ملی در راستای وظیفه اطلاع رسانی خود به پژوهشگران اقدام به انتشار محدود برخی از نشریات تاریخی نموده است تا کتابخانه‌ها و مراکز اطلاع رسانی با در اختیار داشتن آن بتوانند نیاز آن دسته از مخاطبین خود را که در کارهای پژوهشی به محتوای این گونه نشریات نیاز دارند، برآورده نمایند".

این کتاب سه جلدی با همکاری سازمان اسناد وکتابخانه ملی، سازمان کتابخانه‌های آستان قدس رضوی، کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران، کتابخانه مجلس شورای اسلامی، مؤسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران و مؤسسه فرهنگی موزه‌های بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی به چاپ رسیده است.

تصویر صفحه اول روزنامه‌هایی همچون آدم ابوالبشر، آدمیت، آذر، آذر بایجان، آزاد، ابلاغ، اتحاد، اتحاد اسلام، اتفاق کارگران، احتیاج و ... بخشی از این مجموعه است

کد خبر 72712

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز