همشهری آنلاین: باراک اوباما از بسته شدن زندان گوانتانامو تا حداکثر دو سال پس از آغاز کارش به عنوان ریاست جمهوری خبر داد.

به گزارش بی بی سی، باراک اوباما رئیس جمهور منتخب آمریکا که تا چند روز دیگر به طور رسمی در کاخ سفید‌ آغاز به کار خواهد کرد از بسته شدن زندان گوانتانامو تا دو سال دیگر خبر داد.

رئیس جمهور منتخب در مصاحبه‌ای با مجله تایمز عنوان کرد که قصد دارد تا حداکثر دو سال پس از رسیدن به مقام ریاست جمهوری آمریکا گوانتانامو را تعطیل کرده و شکنجه‌ها را به پایان برساند. [تیم اوباما در تدارک تعطیلی گوانتانامو]

این صحبت‌ها در حالی صورت گرفته است که "دیک چنی" معاون رئیس جمهور آمریکا معتقد است تا زمانی در جنگ بر علیه تروریسم توسط آمریکا ادامه یابد بسته شدن این زندان به نظر غیر ممکن می‌ر‌سد.

تحلیل‌گران سیاسی آمریکا معتقدند که این اقدامات اوباما و تصمیم‌گیری‌های جدید سیاسی وی می‌تواند نشانه‌هایی از تغییر جدی سیاست‌ها باشد و بسته شدن زندان قدیمی گوانتانامو کار ساده‌ای نیست که وی بتواند به راحتی از پس آن برآید.

اوباما اولین اقدامات مهم خود را خارج کردن سربازان آمریکایی از عراق، تقویت نیروهای حاضر در افغانستان و حمایت از سازمان‌های بین‌المللی برای جلوگیری از فجایعی همچون تغییرات جوی عنوان کرده است.[ اوباما تیم محیط زیستی‌اش را معرفی کرد]

کد خبر 70982

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز