دوشنبه ۲۵ آذر ۱۳۸۷ - ۱۶:۳۱
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: هورست تاپر Horst Tappert بازیگر آلمانی که نقش بازرس درک Derrick را در مجموعه تلویزیونی پلیسی با همین نام بازی کرده بود در 85 سالگی درگذشت.

به گزارش واحد مرکزی خبر، مجله بونته Bunte  نوشت این بازیگر آلمانی روز شنبه در بیمارستانی در مونیخ در جنوب آلمان درگذشت. وی نقش بازرس درک را در طول حدود یک چهارم قرن ایفا کرده بود.

اورسولا تاپر همسر او در گفتگو با هفته نامه پیپل people گفت وضع سلامت هورست تاپر در روزهای اخیر به شدت به وخامت گرائیده بود.

تاپر که یکی از مشهورترین بازیگران آلمانی در اروپا بود سال هزار و نهصد و نود وهفت پس از تولید دویست و هشتاد و یکمین بخش از این مجموعه از بازیگری خداحافظی کرد. این مجموعه تلویزیونی بین اکتبر 1974 تا اکتبر 1998 از تلویزیون آلمان پخش شد.

هورست تاپر برای ایفای نقش استفان درک که همواره هری کلین دستیارش او را همراهی می‌کرد جایزه‌های مختلفی دریافت کرد که از ان جمله می‌توان به دریافت جایزه صلیب شایستگی در سال 1988 اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از برلین، بازرس درک در آلمان و شمار زیادی از کشورهای جهان موفقیت گسترده‌ای به دست آورد. این مجموعه تلویزیونی در 108 کشور جهان پخش شده است.

کد خبر 70865

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز