جمعه ۱۵ آذر ۱۳۸۷ - ۱۰:۴۳
۰ نفر

لئوناردو دی‌کاپریو یک بار دیگر در نقش یک کاراکتر واقعی ظاهر می‌شود.

این بازیگر که یکی از تهیه‌کنندگان فیلم «آتاری» هم هست، نقش اصلی این فیلم را بازی می‌کند. خط اصلی قصه فیلم درباره پدرخوانده صنعت بازی‌های ویدئویی و کامپیوتری
- نولان باشنل - است. [زندگینامه: لئوناردو دی‌کاپریو]

باشنل از دوران کودکی علاقه زیادی به رشته مهندسی داشت و در اوقات بیکاری، وقتش را با حل جدول‌های مشکل و بزرگسالانه می‌گذراند. همین علائق بود که در بزرگسالی باعث شد وی به سراغ تاسیس شرکت «آتاری» برود.

در اوایل دهه 70، او با همکاری چند تن از دوستانش اولین بازی ویدئویی خود را در اختیار علاقه‌مندان گذاشت. این بازی کوچک و جمع‌وجور ویدئویی «پونگ» نام داشت که بچه‌ها را همراه خودش از اتاق کوچک منزل‌هایشان به اقصی‌ نقاط دنیا می‌برد.

در کمال تعجب همگان، این بازی با استقبال خیلی زیاد بچه‌ها روبه‌رو شد و میلیون‌ها دلار سود نصیب باشنل و دوستانش کرد. طی چند سال بعد، باشنل شرکت خود را به قیمت 25میلیون دلار به یکی از شعبه‌های کمپانی برادران وارنر فروخت.

 در طول سه دهه بعد، این جوان تعداد زیادی بازی‌های کامپیوتری خلق کرد و آنها را از طریق شرکت‌های تازه‌تاسیس خود، به بازار ارائه کرد. اما ایفای نقش نولان باشنل توسط لئونــارد و دی‌کاپریو، اولین بازی سینمایی او در نقش یک موجود واقعی نیست.

این بازیگر که قبل از این دوبار نامزد دریافت جایزه اسکار شده است، قبل از این نقش کاراکترهای واقعی مثل توبیاس وولف نویسنده (زندگی این بچه)، جیم کارول شاعر (خاطرات روزانه بسکتبال)، آرتور رامبو (کسوف کامل)، فرانک آباگنل جونیور شیاد (اگه می‌تونی منو بگیر) و هوارد هیوز (هوانورد) را روی پرده سینما بازی کرده است. در عین حال قرار است او در یک فیلم جدید سینمایی دیگر، نقش یکی از چهره‌های با نفوذ دنیای اقتصاد و منطقه وال‌استریت یعنی جوردن بلفورت را هم بازی کند.

فیلم «آتاری» براساس قصه برایان هکر و کریگ شرمن ساخته می‌شود و هنوز کارگردانی برای آن انتخاب نشده است.

کد خبر 70068

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز