گروه ادب و هنر: جمعی از کارگردانان عصربیست‌ و‌هفتم مهر ماه، به دیدار رئیس‌جمهوری بروند.

عصربیست‌ و‌ هفتم مهر ماه، مجید مجیدی، ابراهیم حاتمی‌کیا، مجتبی راعی، علیرضا رئیسیان، رخشان بنی‌اعتماد، داریوش مهرجویی، شهریار بحرانی، رسول صدرعاملی، مهدی فخیم‌زاده، تهمینه میلانی، پوران درخشنده و احتمالا چند سینماگر دیگر به  دعوت دفتر ریاست‌جمهوری از پست بازرسی میدان پاستور می‌گذرند تا به دیدار محمود احمدی‌نژاد بروند.

این دیدار در حالی صورت می‌گیرد که تا بعدازظهر امروز هیچ نماینده‌ای از معاونت سینمایی وزارت ارشاد برای این نشست دعوت نشده بود و  ظاهرا حتی وزیر ارشاد نیز در این جلسه حضور ندارد.

جواد شمقدری، مشاور هنری رئیس‌جمهوری که به‌نظر می‌رسد ابتکار عمل را این بار به دست گرفته به فارس گفت: در دیدار کارگردانان سینما با رئیس‌جمهوری، من تنها از کارگردانان سینما دعوت کرده‌ام، دعوت از مدیران دولتی سینما، برعهده تشریفات ریاست‌جمهوری است.

شمقدری چندی پیش هم اعلام کرد که در برخی محافل سینمایی چنین مطرح شده که من در برگزاری این دیدار نقش اصلی را دارم، در حالی که این جلسه به دعوت و اصرار شخص رئیس‌جمهوری برپا می‌شود و نگاه و توقع ایشان از این جلسه، فراتر از جلسات معمول و تشریفاتی است.

در همین حال مهر نیز نوشت: دیدار تخصصی از نگاه مشاور هنری رئیس‌جمهوری به معنی دعوت از گروهی خاص  از کارگردانان است و تفاوت دیدگاه شمقدری با معاون سینمایی هم از دیگر دلایل غیبت احتمالی محمدرضا جعفری جلوه در این نشست به‌نظر می‌رسد.

در مورد سینماگران نیز گویا قرار نبوده دیدار رئیس‌جمهوری با آنها جامعیت دیدار سینماگران با مقام معظم رهبری را داشته باشد و فقط گروهی خاص که از نظر مشاوران احمدی‌نژاد حضورشان در جلسه ضروری به‌نظر می‌رسد، دعوت شده‌اند. غیر از رسانه هیأت اسلامی هنرمندان‌،  تاکنون از دیگر رسانه‌ها برای پوشش این نشست دعوت به عمل نیامده است.

با تمام این احوال بنا به گفته شمقدری، دیدار کارگردانان سینما با رئیس‌جمهوری، با این هدف برپا می‌شود که دغدغه‌های مقام معظم رهبری در دیدار تاریخی کارگردانان سینما با ایشان دنبال شود. وی به فارس گفت: دغدغه دولت، تامین دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی است و در حقیقت رئیس‌جمهوری می‌خواهد در ادامه آن دیدار، اهدافی را که در آن دیدار بیان شده بود، دنبال نماید و پیگیری کند و امیدواریم در این مقطع بتوان قدمی در این راستا برداشت.

رئیس کانون کارگردانان سینمای ایران نیز درباره دیدار امروز کارگردانان سینما افزود: از رئیس‌جمهور، می‌خواهم با تشکیل کار گروهی، مشکلات سینما را که در دیدار 2 سال قبل کارگردانان با مقام معظم‌رهبری مطرح شده بود، اولویت‌بندی و اجرا سازد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی هیأت اسلامی هنرمندان، علیرضا رئیسیان که یکی از کارگردانان دعوت شده به جلسه امروز پاستور است، گفت: تمامی مشکلات سینما در دیدار 2 سال قبل کارگردانان با مقام معظم رهبری تشریح شد ولی در حال حاضر این مشکلات همچنان ادامه دارد. به گفته وی، نظارت‌های سلیقه‌ای، نظارت‌های موردی و مباحث پیرامون مدیریت در بعد فرهنگ از جمله مشکلاتی بوده است که در دیدار با مقام معظم رهبری مطرح شده است.

او اضافه کرد: دیدار کارگردانان سینما با رئیس‌جمهوری به لحاظ اینکه ایشان بالاترین مسئول اجرایی مملکت هستند، حائز اهمیت است، اما به شرطی که آقای رئیس‌جمهوری، فقط به درد دل بچه‌های سینما بسنده نکند و کار گروهی از کارشناسان حوزه فرهنگ و سینما را برای رفع مشکلات سینما تشکیل دهد. به گفته علیرضا رئیسیان، اگر چه این جلسه دیرهنگام است اما خالی از فایده نیست.

کد خبر 66105

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز