پنجشنبه ۱۱ مهر ۱۳۸۷ - ۱۶:۰۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: سناتور باراک اوباما تصریح کرد در 9 ماه گذشته ششصد هزار نفر در آمریکا بیکار شده‌اند

به گزارش واحد مرکزی خبر، به نقل از شبکه تلویزیونی فاکس نیوز، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در نطق انتخاباتی خود در میشیگان تاکید کرد به هر کجا که در آمریکا نگاه کنید با خبرهایی درباره مشکلات اقتصادی برخورد می‌کنید.

از آغاز سال جاری تاکنون ششصد هزار فرصت شغلی در آمریکا از بین رفته است که سی هزار مورد آن در میشیگان بوده است. نرخ بیکاری در بخش‌هایی از ایالت میشیگان دو برابر شده است.

برای نهمین ماه متوالی شاهد بیکار شدن عده‌ای در کشور هستیم. این در حالی است که سناتور جان مک کین دو هفته پیش اعلام کرد پایه و اساس اقتصاد آمریکا محکم است.

سناتور باراک اوباما در ادامه افزود پایه‌های اقتصاد آمریکا قوی نیست و زمان آن فرارسیده است که رئیس جمهوری در آمریکا در مسند قدرت باشد که این مساله را درک کند.

آمریکا به رئیس جمهوری نیاز دارد که مشکلات مردم معمولی آمریکا را درک کند.

به همین علت من برای ایجاد تغییرات در آمریکا وارد عرصه رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری شده‌ام.

باراک اوباما، نامزد دموکرات ریاست جمهوری امریکا دیروز  هشدار داده بود که  در صورتیکه طرح نجات مالی این کشور به تصویب نرسد، احتمال بروز فاجعه اقتصادی وجود خواهد داشت

اما سنای آمریکا نمونه اصلاح شده طرح 700 میلیارد دلاری نجات نظام مالی آمریکا را تصویب کرد.

سناتورها با 74 رای مثبت در مقابل 25 رای منفی به این لایحه فوق العاده رای دادند که هدف آن ایجاد ثبات در بازارهای ناپایدار و محدود کردن صدمه ناشی از آن به اقتصاد آمریکا است. این طرح اکنون در برابر مجلس نمایندگان قرار خواهد گرفت

کد خبر 64744

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد‌ جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز