همشهری آنلاین: دومای روسیه روز دوشنبه 25 اوت به پیش نویس شناسایی استقلال اوستیای جنوبی و آبخازیا از جمهوری‌های جدایی طلب گرجستان رای مثبت داد.

خبرگزاری الجزیره ضمن اعلام خبر فوق نوشت دومای روسیه با درخواست اوستیای جنوبی مساله استقلال این منطقه جدایی طلب را مورد بررسی قرار داده است.

رویترز نیز گزارش داد پیش نویس شناسایی استقلال اوستیای جنوبی و آبخازیا با رای 130 عضو شورای فدراسیون روسیه (مجلس علیای روسیه) مورد تائید قرار گرفت. بر مبنای گزارش رویترز هیچ یک از اعضای شورای فدراسیون به این طرح رای منفی ندادند.

در این طرح، دومای روسیه از دیمیتری مدودف رئیس جمهور این کشور خواسته است، استقلال آبخازیا و اوستیای جنوبی را مورد شناسایی قرار دهد.

بنا بر گزارش اولیه الجزیره در این باره، با تصویب طرح حمایت از استقلال اوستیای جنوبی و آبخازیا، مصوبه استقلال این دو منطقه به منظور تائید نهایی به امضای دیمیتری مدودف رئیس جمهور روسیه خواهد رسید.

الجزیره همچنین گزارش داد که رهبران حزب روسیه واحد که اکثریت کرسی‌ها در دومای این کشور را در اختیار دارند، به طرح استقلال اوستیای جنوبی و آبخازیا رای مثبت داده‌اند.

این تصمیم در حالی گرفته می‌شود که به ادعای دولت تفلیس، مناطق جدایی طلب اوستیای جنوبی و آبخازیا متعلق به دولت گرجستان هستند.

کد خبر 61531

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز