سه‌شنبه ۲۹ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۵:۲۱
۰ نفر

همشهری آنلاین - رشید عسگری: رسیدن فرهنگ‌های شرق و غرب به یکدیگر را در سفر به یونان احساس خواهید کرد

یونان با دارا بودن فرهنگ و تمدن مدیترانه‌ای و مناظر و تفرجگاه‌های متنوع، از سال‌ها پیش به یکی از هدف‌های توریستی مردم از سراسر جهان تبدیل شده و حتی با قسمت‌های دیگر مدیترانه مثل ایتالیا و اسپانیا برابری می‌کند.

کجا و چه زمان:

آب و هوا و شرایط جوی از حدود بهار تا تابستان مناسب است. در این زمان‌ها هتل‌ها ارزان‌تر هستند و رفت و آمد توریست‌ها شرایط را برای سفر به یونان آماده می‌کند. از پاییز تا زمستان زمان رکود توریسم در یونان است. این در حالی است که پیست‌های اسکی همچنان پذیرای توریست‌ها و همچنین اهالی یونان هستند.

در کل یونان دارای زمستان‌های تقریباً معتدل و بارانی و برفی و تابستان‌های گرم است. دمای هوا در تابستان معمولاً در حدود 30درجه سانتیگراد است در حالی که زمستان‌ها مخصوصاً در آتن تا حدودی سرد می‌شود.

نو شدن سال بهانه‌ای برای جذب توریست به یونان است. فستیوال‌های خرید و تفریح در این زمان رونق زیادی دارد. زمان شروع کار کارناوال‌های یونانی از اسفند ماه تا فروردین است. عید پاک و کارناوال یونانی (Hellenic) بزرگترین کارناوال‌های سنتی یونانی را در بر می‌گیرند. از برنامه این کارناوال‌ها اجرای اپراها و موسیقی‌های محلی در محل تئاتر‌های باستانی آتن و اطراف آن است که دوستداران ادبیات و هنر یونان باستان را از نقاط مختلف جهان به خود جلب می‌کند.

طبیعت یونان کاملاً گوناگون است. بر خلاف تصور همگان یونان تنها دارای سواحل و جزیره‌های مدیترانه‌ای نیست و جنگل‌ها و پارک‌ها و حتی کوهستان‌های سرسبز یونان این گوناگونی را بوجود آورده‌اند.

باغ وحش‌های دریای در اطراف جزیره‌های آلونیسوس و زاکینتوس دارای گونه‌های زیستی مدیترانه‌ای مانند لاک پشت کله سبز هستند. ورزش‌هایی مثل قایقرانی و موتورسواری در تپه‌ها که با طبیعت سروکار دارند در یونان و در میان توریست‌ها طرفداران زیادی دارند. جزیره‌های کرت (Crete) و تیرا (Thira) در جنوب یونان واقع هستند.

یونان از نظر فرهنگ و هنر از غنی‌ترین و باستانی‌ترین مناطق مدیترانه و حتی جهان است.

آکروپولیس (Acropolis) که شناخته شده ترین بنای تاریخی یونان باستان است در مرکز شهر آتن واقع است. موزه باستان شناسی آتن نیز یکی از کلکسیون‌های بی همتای تاریخی است.

دلفی(Delphi) نیز یکی دیگر از بناهای تاریخی یونان است که معابد و عبادتگاه‌های یونانی‌های باستان را در بر دارد و از طرف یونسکو به عنوان یکی از میراث فرهنگی بشر شناخته شده است.

کنوسوس(Knossos) در جزیره کرت نیز از دیگر بناهای باستانی یونان است که دارای نقاشی‌های روی دیوار زیبا و موزه‌های مختلف است.

معبد ورجینا (Vergina) در مقدونیه نیز یکی دیگر از صدها جاذبه توریستی و تاریخی یونان است.

اطلاعات مفید:

یونان عضو اتحادیه اروپا است و پول رایج یونان یورو است. اکثر مغازه‌ها و رستوران‌ها انواع کارت‌های اعتباری را قبول می‌کنند. ارز فروشی‌ها اکثر ارز‌های رایج مانند دلار و پوند و ین را قبول می‌کنند.

برای سفر به یونان نیاز به ویزای شینگن دارید. معمولاً صدور روادید شینگن برای مردم خاورمیانه با تأخیر و به سختی انجام می‌شود.

یونان در 2+ ساعت گرینویچ قرار دارد و از تهران یک ساعت و سی دقیقه عقب است.

برای رانندگی در یونان نیاز به گواهینامه بین المللی (IDP) دارید.

کد خبر 61017

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز