همشهری‌آنلاین: پرده‌های عریض تلویزیونی در 26 نقطه پکن نصب خواهد شد تا علاقه مندانی که موفق به خرید بلیت‌های المپیک نشده‌اند، شاهد برگزاری مسابقات باشند

به گزارش ایرنا برگزارکنندگان بازی‌های المپیک 2008 چین اعلام کردند پرده‌های عریض تلویزیونی در 26 نقطه پکن نصب خواهد شد تا علاقه‌مندانی که موفق به خرید بلیت نشده‌اند، بتوانند به صورت مستقیم شاهد برگزاری مسابقات در ورزشگاه‌ها باشند. 

ژائو دونگ مینگ رییس برنامه‌های فرهنگی کمیته میزبانی المپیک با اعلام این مطلب افزود این 26 نقطه، مراکز فرهنگی ویژه برپایی جشن‌های المپیک خواهند بود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، بنابراعلام وی هنرمندان خارجی می‌توانند در برنامه‌های فرهنگی این اماکن شرکت کنند و برای ثبت نام باید با وزارت فرهنگ چین تماس بگیرند.
وی افزود: «می‌خواهیم بازی‌های المپیک را به سکویی برای تبادل دوستی بین چینی‌ها و مردم سایر فرهنگ ها تبدیل کنیم .»

پکن از نظر آماده‌سازی امکانات برگزاری بازی های المپیک 2008 مورد تحسین بسیاری قرار گرفته است.

ژائو اظهارداشت: هوادارانی که نمی‌توانند بلیت تهیه کنند، دست خالی نخواهند ماند بلکه «می‌توانند بازی‌ها را در مکان‌های مشخص تماشا کنند. ما از هنرمندان داخلی و خارجی نیز برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و مشارکت در این جشنواره‌ها استقبال می‌کنیم .»

به گفته وی، مکان‌های مشابهی نیز در هر یک از استان‌های چین و نیز مناطقی که میزبان بخشی از بازی‌ها هستند شامل هنگ کنگ (سوارکاری)، چینگدائو (قایقرانی)، شانگهای، چینهوانگدائو، تیانجین و شنیانگ (فوتبال)، به پرده‌های عریض پخش تلویزیونی مجهز خواهند شد

کد خبر 59409

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز