شنبه ۸ تیر ۱۳۸۷ - ۱۸:۱۶
۰ نفر

در کمتر از 7 سال کارخانه مرسدس بنز تولید خودروهای سوخت‌های فسیلی را متوقف خواهد کرد.

 و به تولید خودروهایی با سوخت‌های سازگار با محیط زیست و استفاده از نیروی رانشی برق اقدام می‌کند

به گزارش پایگاه اینترنتی مرسدس بنز،این کارخانه  قصد دارد تا سال 2015 تولید خودروهای فسیلی سوز را متوقف کند و به جای آن خودروهایی با سوخت‌های جایگزین و مفید تولید کند. به همین منظور این کارخانه در حال حاضر پژوهش‌های گسترده‌ای را در این رابطه آغاز کرده ‌است.

مرسدس بنز در گام اول و پس از مطالعات گسترده در حال حاضر اقدام به تولید چند نمونه خودرو کرده‌است. این خودروها در کارخانه مرسدس بنز واقع در اسپانیا تولید شده‌است و هم اکنون در بسیاری از شهرها به‌صورت آزمایشی در حال ترددند.

به گفته مسئولان کارخانه مرسدس بنز، این خودروها تا سال 2010 پس از طی مراحل مختلف و ارزیابی‌های متعدد، برای تولید آماده می‌شوند.مرسدس بنز برای تولید نسل جدیدی از خودروها که دارای سوخت‌های غیرفسیلی هستند، مبلغی در حدود 4 میلیون دلار سرمایه‌گذاری کرده‌اند و براساس برنامه ریزی‌های انجام شده، انتظار می‌رود که تا سال 2014 و همزمان با عرضه گسترده این خودروها سودی معادل 5/1 میلیارد دلار کسب کنند.

این اقدام کارخانه مرسدس بنز می‌تواند گامی بزرگ در صنعت خودروسازی جهان قلمداد شود. این کارخانه به تنهایی درصدد ایجاد انقلابی تازه در صنعت خودروسازی است که با تولید چند نمونه‌ اولیه خودروهای برقی موفق شده ‌است

کد خبر 56390

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز