مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۵ تیر ۱۳۸۷ - ۱۸:۲۵
۰ نفر

نشست فوق‌العاده معاونان حمل‌ونقل و ترافیک کلانشهرهای کشور با حضور جمعی از مدیران ارشد اجرایی به میزبانی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران برگزار شد

به گزارش روابط عمومی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، در این نشست که به دعوت دبیرخانه کلانشهرهای کشور انجام شد و نمایندگان دولت و نیروی انتظامی نیز در آن شرکت داشتند، آمادگی کلانشهرها برای استقبال از مسافران تابستانی و مسائل و مشکلات ترافیکی شهرهای بزرگ کشور به ویژه در ارتباط با ماده 9 قانون مدیریت حمل‌ونقل و مصرف سوخت مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در این جلسه ضرورت اجرای اصل 44 در حوزه شهرها را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: این اصل بر توانمند‌سازی‌ نهادهای عمومی غیر‌دولتی مانند شهرداری‌ها تاکید دارد.

مشکل کمبود جایگاه سوخت

جعفرتشکری هاشمی مشکلات ناشی از کمبود جایگاه‌های سوخت CNG و اشکالاتی که جایگاه‌های موجود دارند را مشکل مشترک کلانشهرها اعلام کرد و افزود: این اشکال با وضع سهمیه بندی جدید سوخت برای تاکسی‌ها مضاعف شده و باید تدبیر جدی برای آن اندیشیده شود.

معاون شهردار تهران راه حل کاهش استفاده از نیروهای راهنمایی و رانندگی در سطح شهر را به کارگیری ابزارها و امکانات هوشمند کنترل ترافیک عنوان کرد و گفت: مدیریت شهری تهران در حال جایگزینی منابع انسانی از طریق استفاده از سیستم‌های نرم‌افزاری به جای سامانه‌های سخت افزاری در کنترل ترافیک است.

تشکری هاشمی با تاکید بر ضرورت توجه به حمل‌ونقل شهری در کلانشهرها به‌عنوان یکی از حساس‌ترین حوزه‌های مدیریتی، خاطرنشان کرد: شبکه‌های حمل‌ونقل عمومی از آسیب‌پذیرترین بخش‌های خدماتی است و ارائه خدمات مناسب در این بخش اهتمام همه دستگاه‌های اجرایی را می‌طلبد. 

گفتنی است در این نشست علاوه بر قائم مقام دبیرخانه کلانشهرهای کشور، امین قائم مقام ستاد مدیریت حمل‌ونقل و مصرف سوخت و معاون دفتر کل حمل‌ونقل و ترافیک وزارت کشور و معاونان حمل‌ونقل و ترافیک شهرهای اصفهان، تبریز، شیراز، قم، کرج و مشهد نیز شرکت داشتند.

کد خبر 56152

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز