سه‌شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۸۷ - ۰۵:۲۳
۰ نفر

مریم مرشدی: اگر در این گرمای هوا، از خوردن بستنی – آن هم فقط به خاطر داشتن رژیم چاقی – صرف‌نظر می‌کنید، به شما مژده می‌دهیم که برای درست‌کردن بستنی راه‌های دیگری هم وجود دارد که نه تنها چاق‌کننده نیستند بلکه بسیار پرخاصیت هم هستند.

دسر

 بستنی ماستی ریواس و زنجبیل یکی از همین نمونه‌هاست که هم چربی کمی دارد و هم سرشار از کلسیم و پتاسیم است؛ درضمن به‌خاطر وجود زنجبیل در ترکیب آن، برای هضم غذا و ناراحتی‌های معده و روده نیز مفید است.

  مواد لازم برای 6 نفر:

- ماست کم‌چرب معمولی؛ 300 گرم یا یک و نیم پیمانه
- پنیر ماسکارپونه؛ 200 گرم یا یک پیمانه
- ریواس خردشده؛ 350 گرم یا 3 پیمانه
- عسل؛ 3 قاشق سوپ‌خوری
- زنجبیل تازه؛ 3 تکه کوچک (خلالی خرد شود)

  روش تهیه:

1 – ماست و پنیر ماسکارپونه را در کاسه‌ای بلوری بریزید و با همزن دستی یا برقی خوب مخلوط کنید. سپس کاسه را به مدت یک‌ساعت داخل فریزر قرار دهید.

2 – در این فاصله، ریواس و زنجبیل را به همراه عسل در قابلمه‌ای بزرگ بریزید و 5 قاشق سوپ‌خوری آب به آن اضافه کنید. حالا در ظرف را بگذارید و قابلمه را روی شعله کم اجاق‌گاز قرار دهید تا ریواس و زنجبیل در اثر حرارت، نرم شده و بپزند. برای این منظور معمولا نیم‌ساعت زمان لازم است. پس از آن، قابلمه را از روی اجاق‌گاز بردارید و کنار بگذارید تا سرد شود.

3 – مخلوط ریواس و زنجبیل پخته و سردشده را داخل دستگاه غذاساز یا خردکن بریزید تا پوره‌ای یکدست حاصل شود.

4 – حالا دیگر زمان آن رسیده تا مخلوط ماستی را که نیمه‌یخ‌زده شده است، از فریزر بیرون آورید و به پوره ریواس و زنجبیل موجود در دستگاه خردکن اضافه کنید. دوباره دستگاه را روشن کنید تا همزمان با مخلوط‌شدن ماست با پوره ریواس و زنجبیل، یخ‌های ماست نیز خرد شود.

5 – مخلوط حاصل را دوباره داخل ظرف مخصوص فریزر بریزید و 2 ساعت دیگر در فریزر قرار دهید. پس از این مدت، مواد را با قاشق با هم مخلوط کنید، سپس دوباره ظرف را در فریزر قرار دهید و صبر کنید تا بستنی کاملا سفت شود و بعد سرو کنید.

نکته یک: رنگ صورتی بستنی به‌خاطر استفاده از ریواس قرمز است. اگر ریواس مورداستفاده شما قرمز نبود، در مراحل درست‌کردن بستنی، کمی رنگ قرمز خوراکی به آن اضافه کنید.

نکته 2: برای اینکه قالب‌زدن بستنی راحت‌تر شود، یک‌ربع پیش از سرو آن را از فریزر به یخچال منتقل کنید.

کد خبر 54443
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز