پنجشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۴:۵۴
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: مراسم نکوداشت پروفسور حمید مولانا استاد روابط بین‌الملل و موسس بخش ارتباطات بین‌المللی دانشگاه واشنگتن برگزار شد

به گزارش ایرنا مراسم نکوداشت پروفسور حمید مولانا استاد روابط بین‌الملل و موسس بخش ارتباطات بین‌المللی دانشگاه واشنگتن روز پنجشنبه به همت دانشکده خبر خبرگزاری جمهوری اسلامی و با همکاری خبرگزاری جمهوری اسلامی و موسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران و با حضور اساتید ارتباطات در سالن اجتماعات روزنامه ایران برگزار شد.

پروفسور حمید مولانا در مراسم نکوداشت خود ، تاسیس بنیاد فرهنگی مولانا را اعلام کرد.

مولانا در این مراسم که به همت دانشکده خبرخبرگزاری جمهوری اسلامی و با همکاری ایرنا و موسسه ایران برگزار شد، گفت: این بنیاد، غیردولتی، فرهنگی و پژوهشی است و با تاسیس این بنیاد، من تمام اسناد و مدارک ‪۵۰‬ ساله خود را از آمریکا به ایران منتقل خواهم کرد.

وی ضمن تقدیر و تشکر از همه اساتید و دستگاههای برگزارکننده مراسم نکوداشت افزود: سال گذشته که در ایران بودم بیشترین وقت خود را صرف تحقیق و سخنرانی کردم که امیدوارم این روند در سال جاری و سال‌های آتی نیز تداوم یابد.

مولانا ادامه داد: مایلم پروژه‌های علمی و دانشگاهی را که از ‪ ۵۰‬سال گذشته شروع شده است، در راستای اهداف علمی و فرهنگی کشور تداوم یابد.

وی با تشریح اهداف بنیاد فرهنگی مولانا اظهار داشت: ترویج، تولید، اشاعه و نشر تحقیقات فرهنگی و همچنین گسترش تحقیقات و رهیافت‌های فرهنگی با رویکرد اصیل، نواندیشانه و خلاق و توسعه ارتباطات میان فرهنگی است.

استاد روابط بین‌الملل گفت: باید روابط و ارتباطات بین‌الملل دنیا را از دید حوادث و وقایع دو قرن گذشته درنظر بگیریم و یک الگو را انتخاب کنیم.

مولانا افزود: بنیاد فرهنگی مولانا در راه ماموریت خود نیازمند پشتیبانی معنوی و مادی است.

کاظم معتمدنژاد پدرعلم ارتباطات درایران نیز درمراسم نکوداشت پروفسور مولانا در سخنان کوتاهی گفت: سابقه دوستی من و مولانا ‪ ۵۰‬ساله است و باید بگویم که مولانا مایه افتخار ما و جامعه بین‌الملل است.

وی افزود: مولانا استاد برگزیده ارتباطات است و جای او همیشه در تحقیقات ارتباطی و ارتباطات باقی است.

در مراسم نکوداشت پروفسور حمید مولانا، علی اکبر اشعری مشاور رییس جمهوری،
حجت‌الاسلام پاینده نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه جامع علمی کاربردی، سیدجلال فیاضی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدجعفر بهداد مدیرعامل جدید ایرنا، کاوه اشتهاردی مدیرعامل موسسه ایران، روح الله احمدزاده کرمانی رییس دانشکده خبر، دکتر محسنیان راد عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق، مسئولان دانشکده خبر و همچنین تعدادی از اساتید علم ارتباطات حضور داشتند.

کد خبر 51975

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز