پنجشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۹:۴۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس باشگاه بارسلونا خبر جدایی فرانک ریکارد از بارسلونا و جانشینی گواردیولا را تأیید کرد.

به گزارش رویترز از مادرید،‌ خوان لاپورتا در نشستی خبری، با مربی هلندی این باشگاه در پایان فصل جاری، از پپ گواردیولا کاپیتان سابق بارسا به عنوان جایگزین فرانک ریکارد در پایان فصل جاری نام برد.

ریکارد از سال ۲۰۰۳ سرمربی‌گری بارسلونا را بر عهده دارد و در این دوره تا کنون دو بار پیاپی بارسلونا را قهرمان لیگ دسته اول اسپانیا ( لالیگا ) کرده و یک بار نیز در سال ۲۰۰۶ عنوان قهرمانی جام قهرمانان باشگاه‌های اروپا را برای این تیم به ارمغان آورده‌است.

قرار بود قرارداد ریکارد با بارسلونا در سال ۲۰۰۹ به پایان برسد.

گواردیولای ۳۷ ساله، بین سال‌های ۱۹۹۰ تا ۲۰۰۱، ۳۷۹ بار برای بارسا به زمین رفته است و علاوه بر آن سابقه بازی در باشگاه‌های آ.اس. رم ایتالیا و الاهلی دوحه را در کارنامه دارد.

Pep Guardiola
گواردیولا کاپیتان سابق بارسا و جانشین ریکارد

وی سابقه کاپیتانی تیم ملی اسپانیا را نیز در کارنامه خود دارد و در سال‌های ۱۹۹۲ تا ۲۰۰۱، ۳۴ بار برای اسپانیا در رقابت‌های مختلف بازی کرده‌است.

گواردیولا همچنین شش بار قهرمانی در لالیگا، دو قهرمانی در جام حذفی و ۴ قهرمانی در سوپر جام این کشور، یک بار قهرمانی در هر یک از جام‌های اروپایی یوفا و لیگ قهرمانان و دو بار قهرمانی در سوپر جام اروپا را در کارنامه افتخارات خود دارد.

گواردیولا پیش از این به عنوان سرمربی تیم B بارسا فعالیت می‌کرد و خبر جایگزینی‌اش پیش از بازی کلاسیک تیم‌های رئال و بارسا به طور غیر رسمی منتشر شد.[سابقه موضوع]

بارسا این بازی کلاسیک را با شکست سنگین ۴-۱ به رئال واگذار کرد.[آخرین اپیزود:‌ قتل‌عام کاتالان‌ها]

رئیس افتخاری باشگاه بارسلونا (یوهان کرایوف) از مخالفان سرسخت حضور گواردیولا به عنوان مربی این باشگاه بود.

کد خبر 51274

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز