پنجشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۱:۱۴
۰ نفر

جشن گاوبازهای مادریدی برای سی و یکمین قهرمانی‌شان در لالیگا فقط یک چیز کم داشت: تحقیر بارسلونا.

همه آنها که فکر می‌کردند بازیکنان بارسلونا برای به دست آوردن دل هواداران به شکست رئال مادرید فکر می‌کنند، با کار عجیب مدیران بارسا آن هم چند ساعت پیش از با ال‌کلاسیکوی بزرگ، متوجه شدند که بارسا بازنده این بازی است.

خوان لاپورتا، مدیر بارسلونا که اشتباهات مرگبار مدیریتی او در این فصل، خون به دل هواداران بارسا کرد، دیروز تیر خلاص را به پیکر این تیم وارد کرد تا همه از موفقیت آبی‌و‌اناری‌ها در ال کلاسیکو قطع امید کنند.

در حالی که بارسا برای بازی دیشب به مادرید رفته بود، از بارسلون خبر رسید که پپه گواردیولا که یکی از بازیکنان محبوب دهه گذشته بارسا محسوب می‌‌شد و حالا تیم ب این باشگاه را مربیگری می‌کند، با قراردادی 3 ساله جای رایکارد را در تیم اصلی گرفت و این مربی هلندی دیگر جایی روی نیمکت این تیم ندارد.

پخش این خبر آن هم در حالی که باید بارسا با تمام قوا برابر رئال صف‌آرایی می‌کرد، آخرین ذره‌های مثبت انرژی این تیم را هم گرفت تا محبوب‌ترین تیم ایالت کاتالونیا با اعصابی به هم ریخته، بدون حداقل تمرکز و با روحیه‌ای خرد شده وارد میدان شود. تیر خلاص آخرین اتفاق ناخوشایند این فصل هم‌زمانی افتاد که بازیکنان بارسا باید برای ورود تیم قهرمان فصل، تونل (راهرو) درست می‌کردند.

دست زدن‌‌های عصبی بازیکنان بارسا و ورود پر از غرور بازیکنان رئال در میان تشویق‌های کر‌کننده 80 هزار تماشاگر حاضر در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو، دیگر چیزی برای بازیکنان بارسا باقی نگذاشت.

آنها می‌دانستند که فصل آینده دیگر چیزی از این تیم باقی نمی‌ماند. طبق تصمیم هیأت‌مدیره، تمام اعضای کادر فنی باید می‌رفتند، رونالدینیو، آنری، دکو، آبیدال، زامبروتا، میلیتو، مارکس، سلوینیو، ادمیلسون، اوله‌گوئر و گودیانسن همه در فهرست فروش قرار گرفته‌اند.

همه این حقایق تلخ باعث شد بارسا چیزی برای دفاع از خود نداشته باشد و قوهای سفید مادرید هم از این فرصت به وجود آمده نهایت استفاده را بردند و شکستی را برای رقیب سنتی رقم زدند که بی‌تردید در فصل آینده، دیداری انتقامی را در نیوکمپ موجب خواهد شد.

رئال ماردید که دو فصل پیش در اوج قدرت بارسلونا در همین ورزشگاه خانگی خودش با پذیرفتن شکست 3 بر صفر، ‌تحقیر شده بود، دیشب فرصتی‌ طلایی به دست آورد تا آن شکست را تلافی کند. رائول (13)، آرین روبن (21)، ایگواین (63) و رود فان نیستلروی (78 از روی نقطه پنالتی) برای رئال گل زدند تا تیمی که عنوان رویال (پادشاهی) را در اسپانیا باب کرد، هواداران خود را در پایتخت این کشور غرق در شادی کند.

تنها گل آنری در دقیقه 87 باعث شد فقط زهر این شکست برای بارسلونا کمتر شود. با گلهایی که دیشب به ثمر رسید، رائول، ایگواین و وبن بیش از پیش نزد هواداران رئال محبوب شدند. پسر نیک برنابئو حتی اگر گل اول بازی را هم نمی‌زد محبوب تماشاگران بود.

روبن و ایگواین که روز یکشنبه با دو گل خود در 3 دقیقه پایانی، شکست رئال را به پیروزی 2 بر یک تبدیل کرده و قهرمانی را به خانه رئال آورده بودند، با دو گلی که دیشب به ثمر رساندند، میزان محبوبیت خود را نزد هواداران کامل کردند.

5 اخطار و همین طور اخراج ژاوی در آخرین دقیقه بازی نشان می‌دهد آبی و اناری‌ها با چه وضعیت عصبی بازی می‌کردند.

کد خبر 51252

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز