سه‌شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۸:۳۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: مردی که 24 سال دخترش را حبس کرده بود و از وی 8 فرزند داشت دستگیر شد.

این واقعه که جهان را تکان داد و هم‌اکنون اکثر رسانه‌‌های جهان به آن می‌پردازند، در جنوب اتریش رخ داده است.

به گزارش روزنامه سان، جوزف فریتزل، پیرمرد 72 ساله اتریشی، 24سال پیش دخترش الیزابت را که در آن زمان 18 ساله بود، با قرص آرام‌بخش بیهوش کرد و سپس او را دز زندانی که در زیر زمین خانه‌اش ساخته بود به اسارت برد.

این مرد که رسانه‌ها برای او نام پدر شیطان صفت را برگزیده‌اند، در طول این سال‌ها دخترش را به روابط غیر اخلاقی با خود واداشت که ثمره آن هشت فرزند بود.

از این میان دو کودک توامان (دوقلو) سه سال پیش، چند روز پس از تولد مردند و جوزف آنها را در تراس خانه‌اش به آتش کشید.

دیگر فرزندان این رابطه ناسالم به ترتیب؛ کریستین 19 ساله، استفان 18 ساله، لیزا 15 ساله، مونیکا 14 ساله، آلکساندر 11 ساله و فلیکس 5 ساله هستند.

پدر شیطان صفت، دختر خود و فزندان حاصل از روابط نامشروع با وی را در یک سلول 80 متری جای داده بود و تنها امکانات این سلول یک تلویزیون و تعدادی پوستر بود.

جوزف در هنگامی که آلکساندر، مونیکا و لیزا کودک بودند، دخترش الیزابت را وادار کرد که نامه‌ای نوشته و طی آن اعلام دارد که چون وضعیت مالی مناسبی ندارد بچه‌هایش را به والدین‌اش می‌سپارد. به این ترتیب این سه نفر از سوی جوزف و همسرش سرپرستی شده و به مدرسه فرستاده شدند. آنها ظاهرا زندگی عادی داشتند.

اما سه کودک دیگر یعنی کریستین، استفان و فلیکس در تمام طول عمر خود در سلول زیر زمین خانه محبوس بودند. آنان هرگز با کسی معاشرت نداشتند و هیچ وقت نور خورشید و آسمان را ندیده بودند.

از نکات در خور توجه این است که گفته می‌شود همسر جوزف هرگز متوجه این ماجرا نشده بود و از آن حیرت انگیز‌تر اینکه، جوزف وهمسرش به غیر از الیزابت  پنج فرزند دیگر داشتند و این فرزندان مدام به خانه والدین خود رفت و آمد داشتند اما آنها هم از این جنایتی که برای 24 سال در چند متری آنها در زیر خانه در جریان بود مطلع نشده بودند.

راز این جنایت زمانی فاش شد که یکی از این بچه‌ها بر اثر یک بیماری سخت به بیمارستان رفت. به گزارش بی‌ بی سی: ماجرا در ماه جاری زمانی فاش شد که بزرگترین فرزند الیزابت، کرستین 19 ساله که پسر است، به شدت بیمار شد و به بیمارستان برده شد.

پیامی توسط بیمارستان که در آن از مادر کرستین درخواست می‌شد به بیمارستان مراجعه کند از تلویزیون محلی پخش شد و الیزابت با دیدن آن به پدرش تمنا کرد به او اجازه دهد به بیمارستان برود. بلافاصله پس از آن پلیس آقای فریتزل را دستگیر کرد و کلیه فرزندان را تحت مراقبت خود قرار داد.

هم‌اکنون سراسر اتریش را حیرت فرا گرفته است و صدها خبرنگار از سراسر جهان به شهر آمستتن در جنوب اتریش و شرق پایتخت این کشور هجوم آورده‌اند.
در حال حاضر بچه‌ها و مادرشان تحت مراقبت جدی روانشناسان قرار داده شده‌اند. الیزابت هم‌اکنون 42 ساله است و معلوم نیست به لحاظ روانی چه سرنوشتی در انتظار او و فرندانش خواهد بود.

حدود دو سال پیش نیز پلیس اتریش دختر نوجوانی به نام ناتاشا کامپوش را پیدا کرد که حدود هشت سال در زیر زمین خانه‌ای در حوالی وین، پایتخت اتریش، توسط مردی که او را در کودکی ربوده بود زندانی شده بود. [نجات ناتاشا]

کد خبر 50357

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز